K2 niestety nie na szczycie
- Utworzono: czwartek, 16, maj 2013 11:14
K2 Internet S.A. określa się jako "największa agencja interaktywna w Polsce". Z pewnością nowoczesna, dynamiczna strona internetowa firmy przygotowana jest w taki sposób, który ma nam wyraźnie uzmysłowić tę prawdę. Uwagę od razu przyciągają zakładki pełne kolorowych fotografii, dokumentujących rozmaite realizacje przygotowane przez K2. Chodzi tu o różnego rodzaju projekty, które ekipa K2 wykonała dla mediów i przedsiębiorstw z różnych segmentów rynku (chodzi m.in. o PZU, MTV, Whirlpool, Heineken czy Play), a nawet dla instytucji rządowych (akcja "Do You Know Polska?" Ministerstwa Spraw Zagranicznych).
K2 Internet S.A. pełni rolę jednostki dominującej w grupie kapitałowej, w skład której wchodzi jeszcze 8 podmiotów zależnych (K2 Media S.A., K2 Web Systems Sp. z o.o., Good Sp. z o.o., K2 Search Sp. z o.o., Agencja K2.pl Sp. z o.o. SKA, K2 TM Sp. z o.o., Oktawave Sp. z o.o., K2.pl Sp. z o.o.), dwa podmioty współkontrolowane (Audioteka S.A. i MDPL Sp. z o.o.) oraz trzy stowarzyszone (Audioteka.cz S.R.O.), Audioteka France S.A.R.L. oraz Fastbanking Sp. z o.o.).
Niestety, pierwszy kwartał roku 2013 zakończył się dla Grupy stratą netto, wynoszącą 1,209 mln zł. Ujemne były także EBIT (-1,43 mln zł) i EBITDA (-571 tys. zł). Przychody skonsolidowane wyniosły w badanym okresie 12,3 mln zł. Wyniki te są wyraźnie słabsze od tych, które firma wypracowała w analogicznym okresie roku wcześniejszego. Wówczas bowiem przychody były wyższe (14,52 mln zł), a wyniki - dodatnie (35 tys. zł EBIT, 505 tys. zł EBITDA, 26 tys. zł zysku netto).
Za pozytywne zjawisko można uznać fakt, że w stosunku do końca grudnia 2012 redukcji uległy zobowiązania krótkoterminowe (z 20,25 mln zł do 13,5 mln zł). Z drugiej strony, w skali rocznej znacznie wzrosły, bo 31 marca 2012 wynosiły 3,23 mln zł. Kapitał własny również znacząco wzrósł w ciągu roku - z 5,7 mln zł do 23,8 mln zł. Widać w każdym razie, że zobowiązania krótkoterminowe Grupy nie przekraczają jego kwoty, podobnie jak cała suma zobowiązań (długoterminowe opiewają na 4,2 mln zł). Wspomniany wzrost skonsolidowanego kapitału własnego to głównie skutek znacznego przyrostu na pozycji kapitału zapasowego.
Z raportu dowiadujemy się, że wyniki Grupy "obciążone są w dużym stopniu stratą wynikającą z relatywnie wysokich kosztów marketingu i sprzedaży, połączonych z szybkim wzrostem, ale jeszcze na niskich poziomach, wysokości przychodów ze sprzedaży Oktawave Sp. z o.o.". Poza tym popyt na usługi K2 był osłabiony z powodu ogólnego pogorszenia koniunktury i sytuacji ekonomicznej. Jak można się domyślać, część klientów redukowała wydatki na cele reklamowe i marketingowe.
Dodajmy, że jednostkowa strata K2 Internet za badany okres to 1,568 mln zł przy 3,67 mln zł przychodów i 1,91 mln zł straty operacyjnej.
Struktura akcjonariatu wygląda obecnie następująco:
(źródło: raport okresowy Emitenta)
Można dodać, że Janusz Żebrowski jest prezesem zarządu K2 Internet. Z firmą związany jest od samego początku, tj. od 13 lat. Ukończył zarządzanie na Uniwersytecie Warszawskim, pracował m.in. w Ministerstwie Finansów i banku PBK.
B. Garga
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2500 gości