Kino Polska TV planuje ekspansję poza granice kraju
- Utworzono: piątek, 14, czerwiec 2013 05:49
Spółka Kino Polska TV ogłosiła, że planuje rozszerzyć działalność na rynki międzynarodowe - a nawet, że podjęła już odpowiednie działania w tym kierunku. Chodzi tu w szczególności o przejęcie przez spółkę udziałów w innych firmach, które trudnią się produkcją i dystrybucją kanałów filmowych marki FilmBox w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz na całym świecie. Celem jest wyeliminowanie pośrednictwa pozostałych spółek z Grupy SPI, dzięki czemu kanały FilmBox byłyby obsługiwane stricte przez Grupę Kino Polska TV S.A.
Fundamentem tego planu jest podwyższenie kapitału zakładowego Kino Polska S.A. poprzez emisję od sześciu do siedmiu milionów akcji z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy. Walory nowej emisji mają zostać pokryte aportem (który stanowić będą wszystkie udziały w spółce FilmBox International Ltd.). Cena emisyjna akcji miałaby nie przekroczyć 17 zł - takie jest zdanie zarządu, ale oczywiście ostateczne ustalenia należeć będą do NWZ. W ogólności bowiem realizacja planu będzie przebiegać w ten sposób, że najpierw zarząd poprosi o opinię radę nadzorczą, a jeśli ta będzie pozytywna, to wówczas zwołane zostanie nadzwyczajne zgromadzenie akcjonariuszy.
Kino Polska TV S.A. to grupa medialna, która wywodzi się z powstałej w 2003 roku firmy Kino Polska Sp. z o.o. W 2007 roku większościowym udziałowcem Kino Polska TV Sp. z o.o. stała się SPI International Polska Sp. z o.o. Rok później firma ta stała się jedynym właścicielem przedsiębiorstwa, natomiast w roku 2010 Kino Polska TV Sp. z o.o. została przekształcona w spółkę akcyjną. W roku 2012 Grupa Kino Polska TV notowała 104,79 mln zł przychodów ze sprzedaży (rok wcześniej 84,73 mln zł), skonsolidowany EBIT na poziomie 17,30 mln zł (w roku 2011 było to 9,81 mln zł), a na czysto zarobiła 13,46 mln zł (wobec 8,38 mln zł w 2011).
Adam Witczak
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2631 gości