Akcje Kino Polska TV ciągle w cenie
- Utworzono: poniedziałek, 26, sierpień 2013 07:31
Grupa Kapitałowa Kino Polska TV składa się obecnie z sześciu spółek, na czele których stoi Kino Polska TV S.A. Pięć pozostałych podmiotów to Stopklatka S.A., Cyfrowe Repozytorium Filmowe S.A., KPTV Media sp. z o.o., Kino Polska Program sp. z o.o. oraz Kino Polska Program sp. z o.o. SKA.
Tak zorganizowana grupa zarobiła w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku 9,59 mln zł (na czysto), a więc o ponad 2 mln zł więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Równocześnie kwota skonsolidowanych przychodów wzrosła z 49,84 mln zł do 56,44 mln zł, co jednak nie przeszkodziło w zwiększeniu rentowności netto z 15,13 proc. do 17 proc.
Istotną wielkością, ważniejszą nawet niż wynik netto, jest też zysk operacyjny - ten zaś w pierwszym półroczu tego roku wyniósł 10,09 mln zł, w poprzednim natomiast 9,12 mln zł. Tym samym rentowność operacyjna nieznacznie się obniżyła.
Interesujący jest fakt, ze w ciągu roku ponad dwa i pół razy wzrosły zobowiązania - z 8,43 mln zł (koniec czerwca 2013) do 23,2 mln zł (koniec czerwca 2013). W przeważającej mierze był to wynik zwiększenia się zobowiązań krótkoterminowych - w szczególności tych z tytułu dostaw i usług (z 7,14 mln zł do 13,45 mln zł) oraz z tytułu dywidendy (rok temu nie było ich wcale, pod koniec czerwca 2013 opiewały na 6,91 mln zł). Tych blisko siedem milionów to zaliczka na poczet dywidendy, tj. 0,50 zł na akcję. Ogółem dywidenda za rok ubiegły to 1 zł na akcję.
Najwyższe przychody, podobnie jak rok temu, dała Grupie Kino Polska TV działalność emisyjna - wyniosły one 23,02 mln zł. Istotna była także produkcja kanałów (18,9 mln zł) i reklama (9,42 mln zł). Inne obszary działania, znacznie mniej istotne z punktu widzenia wielkości wpływów, to np. działalność wydawnicza, sprzedaż praw i treści, rekonstrukcja i archiwizacja.
Zarząd spółki podkreśla m.in., że w badanym okresie udało się znacznie zwiększyć średnią oglądalność Telewizji Kino Polska, a co za tym idzie - przychody z reklam. Rozpoczęto także współpracę z Agorą "w ramach wspólnych starań o koncesję na kanał filmowy, rozpowszechniany drogą naziemną w sposób cyfrowy". Istotną inicjatywą Kino Polska TV, o której już zresztą pisaliśmy, jest pełne przejęcie kontroli nad spółkami zarządzającymi kanałami filmowymi marki FilmBox. Przedsięwzięcie to jest jeszcze w toku.
Tymczasem kurs akcji Kino Polska TV znajduje się w systematycznym trendzie wzrostowym, ok. 9 sierpnia wykres przekroczył linię 20 zł, po czym dotarł powyżej 23 zł.
J. Sobal
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2383 gości