Grupa Marvipol - dobre wyniki sprzedaży samochodów
- Utworzono: wtorek, 06, grudzień 2016 15:44
British Automotive Polska S.A. sprzedał w listopadzie 217 samochodów, o 41% więcej niż rok wcześniej. To drugi, pod względem wolumenu, najlepszy miesięczny wynik sprzedażowy w historii Grupy. Od początku roku spółka sprzedała 1916 samochodów, o 62% więcej niż w okresie styczeń-listopad 2015 r. Najlepiej sprzedającym się w listopadzie modelami samochodów były dwa najbardziej ekskluzywne modele Land Rovera - klasyczny Range Rover oraz jego sportowa wersja – Range Rover Sport, odpowiadające za ponad połowę ubiegło miesięcznej sprzedaży.
Spośród 217 sprzedanych w listopadzie do dilerów aut 172 stanowiły samochody marki Land Rover. 44 % sprzedaży importera (96 sztuk) trafiło do dilerów niepowiązanych kapitałowo. Dilerzy wchodzący w skład Grupy Marvipol kupili od BAP 121 samochodów, sprzedając z kolei klientom 136 aut. W listopadzie łączna wartość sprzedaży Grupy Marvipol do dilerów spoza Grupy oraz klientów końcowych wyniosła 62,5 mln zł, o 109% więcej niż rok wcześniej. Narastająco od stycznia wartość sprzedaży samochodów wzrosła o 63 %, do 463 mln zł.
Najlepiej sprzedającym się w listopadzie samochodem z oferty Jaguar Land Rover był Range Rover Sport. W minionym miesiącu sportowa wersja klasycznego Range Rovera odpowiadała za 30% miesięcznej sprzedaży. Z kolei Range Rover – najbardziej ekskluzywny z modeli Range Rover miał blisko 26% udział w listopadowej sprzedaży.
- Mamy za sobą niezwykle udany miesiąc – nie tylko biorąc pod uwagę imponujący wolumen sprzedaży, ale i również jej strukturę, zdecydowanie korzystnie wpływającą na wyniki finansowe segmentu motoryzacyjnego Grupy Marvipol. Listopad był również jedenastym z rzędu miesiącem, w którym nie tylko możemy pochwalić się imponującym wzrostem sprzedaży rok do roku, ale również realizacją, z dużym naddatkiem, planów sprzedażowych. Od początku roku BAP sprzedał do dilerów już ponad 1,9 tys. samochodów. Tym samym symboliczny poziom sprzedaży 2 tys. samochodów rocznie, który, zgodnie ze strategią rozwoju segmentu na lata 2014-2020 planowaliśmy przekroczyć w 2017 r., mamy szansę osiągnąć rok przed czasem - komentuje Arkadiusz Miętkiewicz, dyrektor zarządzający segmentu motoryzacyjnego Grupy Marvipol.
Arkadiusz Rutkowski, kierujący dilerskimi spółkami z Grupy Marvipol, zwraca uwagę na konsekwentnie rosnący udział dilerów Jaguar Land Rover z Grupy Marvipol w całkowitej sprzedaży samochodów Jaguar Land Rover w Polsce.
– Obecnie blisko połowa samochodów Jaguar Land Rover sprzedawanych w Polsce trafia do klienta końcowego z salonu prowadzonego przez spółkę z Grupy Marvipol, podczas gdy jeszcze rok temu nasz udział wynosił 35%. Systematycznie wzmacniamy dilerską część naszego biznesu, inwestując w jakość obsługi klienta, w tym serwisu sprzedażowego, wsparcie sprzedaży usługami towarzyszącymi. Zakładamy, iż w kolejnych latach, również dzięki planowanym inwestycjom w modernizację i budowę nowych salonów, wyniki finansowe części dilerskiej zauważalnie wzrosną – komentuje Arkadiusz Rutkowski.
Arkadiusz Miętkiewicz podkreśla, że tegoroczny skokowy wzrost nie wyczerpuje potencjału wzrostu sprzedaży segmentu. - Celujemy w dwucyfrowy wzrost sprzedaży w 2017 r. Zakładamy iż motorami przyszłorocznego wzrostu sprzedaży, obok rewelacyjnie sprzedającej się obecnej oferty Jaguar Land Rover, będą nowe modele Land Rover - Discovery 5 oraz kolejny Range Rover, pozycjonowany między RR Sport i RR Evoque– informuje szef segmentu motoryzacyjnego.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2388 gości