Będą dobrowolne odejścia w PKP Cargo
- Utworzono: piątek, 28, listopad 2014 09:22
Giełdowa spółka poinformowała w dzisiejszym komunikacie o wdrożeniu programu dobrowolnych odejść w Grupie. W jakim stopniu odbije się on na wynikach przedsiębiorstwa?
Zarząd Emitent podał, że uzyskano zgody korporacyjne, które wymagane były dla wdrożenia w spółkach z Grupy modelu optymalizacji zatrudnienia w postaci programu dobrowolnych odejść. W raporcie władze sprecyzowały, że maksymalne zobowiązania wynikające z realizacji programu w Spółce oraz w podmiocie zależnym PKP Cargotabor Sp. z o.o. mają wynieść 87 mln zł.
Spółka zakłada, że z rozwiązania skorzysta około 1 tys. jej pracowników, a także około 300 pracowników w PKP Cargotabor.
Zapisy mają potrwać od 29 grudnia tego roku do 15 stycznia roku przyszłego. Emitent sprecyzował, że warunkiem skorzystania z programu jest uzyskanie zgody pracodawcy, a osoby, które przystąpiłyby do operacji, przestałyby być pracownikami danej spółki już od 1 lutego 2015 r.
Grupa utworzy na cel programu rezerwę, która zostanie ujęta dopiero po uzyskaniu informacji o faktycznej liczbie pracowników, którzy skorzystają z możliwości dobrowolnego odejścia. Obciąży ona jednak wynik już za czwarty kwartał tego roku.
Dotąd, po trzech kwartałach tego roku, skonsolidowane przychody PKP Cargo wyniosły 3,17 mld zł, co przełożyło się na 281,8 mln zł zysku operacyjnego oraz 224,7 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej. W samym okresie lipca, sierpnia i września Grupa miała 1,07 mld zł obrotów, 112,8 mln zł EBIT i 98,6 mln zł czystego zarobku.
Na koniec trzeciego kwartału Grupa zatrudniała 26.090 osób. Poziom samych wynagrodzeń wyniósł 820,6 mln zł, więc na jednego pracownika przypadało około 3,5 tys. zł. Jeżeli zatem z programu skorzystałoby tyle osób, ile zakłada Spółka, wówczas szacunkowe roczne oszczędności z tytułu optymalizacji zatrudnienia wyniosłyby około 54,5 mln zł. Oznacza to więc, że już w drugim roku operacja ta opłaciłaby się Emitentowi (zobowiązania z realizacji programu mają wynieść 87 mln zł).
Grupa PKP Cargo jest największym kolejowym przewoźnikiem towarowym w Polsce i drugim największym w Unii Europejskiej. Dziś akcje Spółki drożeją o 0,45 proc., do 77,5 zł.
Jacek Jarosz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2227 gości