• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Dobre wyniki Zakładów Mięsnych Kania

Przychody ze sprzedaży Zakładów Mięsnych Kania w 2014r osiągnęły poziom 851,75 mln zł. co w porównaniu do roku 2013 stanowi wzrost o ponad 40%. To głownie efekt strategii spółki koncentrującej się na współpracy z największymi sieciami handlowymi w kraju.

Rok 2014 był dla Zakładów Mięsnych Henryk Kania niezwykle owocny. Kolejny rok z rzędu utrzymaliśmy kilkudziesięcioprocentową dynamikę przyrostu przychodów ze sprzedaży. Przeprowadziliśmy też emisję obligacji i rozszerzyliśmy nasze portfolio produktowe. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii utrzymaliśmy pozycję jednego z czołowych i najbardziej rozpoznawalnych producentów wyrobów mięsnych w Polsce. Znaczący wpływ na sukces ZM Henryk Kania mają efektywne metody produkcji oraz współpraca z największymi sieciami handlowymi i dyskontowymi w kraju. W 2014 roku po raz kolejny odnotowaliśmy wzrost sprzedaży i rozpoznawalności naszych produktów. Wędliny marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro trafiły w tym okresie do prawie 6 milionów gospodarstw domowych, a 44% z nich dokonało zakupu naszych wyrobów więcej niż jeden raz. Rosnące zaufanie konsumentów cieszy nas najbardziej, ponieważbez niego osiąganie tak dobrych rezultatów nie byłoby możliwe. W najbliższych miesiącach będziemy kontynuować naszą strategię, stale zwiększając skalę działalności i rozwijając się organicznie. Planujemy m.in. rozszerzyć linię asortymentową wyrobów plastrowanych, zwiększyć sprzedaż produktów pod marką własną oraz wdrożyć program umaszynowienia procesów przetwórczych. Wierzymy, że działania te przyczynią się do i dalszych sukcesów ZM Henryk Kania i wzrostu wartości spółki” ­– powiedział Grzegorz Minczanowski, prezes zarządu ZM Henryk Kania.

Według danych instytutu GfK Polonia, wędliny paczkowane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro nabyło w 2014 roku około 5,7 miliona gospodarstw domowych. Oznacza to, że w analizowanym okresie prawie co drugie gospodarstwo domowe kupiło produkty konfekcjonowane z Pszczyny1.

Produkty marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro odnotowują regularny wzrost udziału wolumenowego w kategorii wędlin paczkowanych. Wśród nich szczególnie wyróżniają się kabanosy. W 2014 roku udział marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro na rynku kabanosów paczkowanych wyniósł 14%2. Wyraźnie widoczne tendencje wśród konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po paczkowane produkty mięsne, pozwalają stwierdzić, że wędliny w opakowaniach mogą w najbliższych latach zdominować rynek i znacząco zwiększyć udział w koszyku zakupów wobec tych sprzedawanych na wagę. Stanowi to pozytywny prognostyk dla marek Henryk Kania i Henryk Kania Maestro, które stale rozszerzają i dostosowują portfolio produktów paczkowanych do trendów panujących na rynku.

W 2013 roku wartość polskiego rynku mięs i wędlin przekroczyła poziom 27 mld zł. Konsumenci przeznaczają na zakup wędlin ponad połowę swojego budżetu na produkty mięsne.

Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Real czy Żabka.

 

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze