Ostrożna polityka Elektrotimu
- Utworzono: środa, 24, kwiecień 2013 12:46
W roku 2012 skonsolidowane przychody grupy kapitałowej zarządzanej przez Elektrim S.A. wzrosły o 11,42 proc. (do 211,38 mln zł), ale jednocześnie odnotowano spadek zysków. Otóż 9,35 mln zł zysku operacyjnego to cztery piąte wyniku z roku 2011, zaś zysk netto na poziomie 6,61 mln zł to rezultat spadku o 32 proc. w stosunku rocznym.
W danych jednostki dominującej także widać osłabienie: tu spadły nie tylko zysk netto (z 7,78 mln zł do 5,81 mln zł) i wynik operacyjny (z 8,25 mln zł do 3,38 mln zł), ale także przychody, które wyniosły ostatecznie 130,33 mln zł (93,47 proc. kwoty z roku 2011).
Nie wydaje się jednak, by zarząd uważał wspomniane rezultaty za słabe - przeciwnie, w liście do akcjonariuszy prezes Andrzej Diakun pisze nawet o "dobrych wynikach", osiągniętych mimo "złej sytuacji na rynku budownictwa". Wyniki te są efektem "przyjętej w roku 2011 strategii na lata 2011-2013 i jej skutecznego wdrożenia". Co więcej, zarząd zamierza rekomendować Walnemu Zgromadzeniu wypłatę dywidendy za rok 2012. Wniosek ten został już pozytywnie oceniony przez radę nadzorczą. Chodzi o 0,60 zł brutto na jedną akcję. Prezes podkreśla też, że spółka wypłacała dywidendę systematycznie od roku 2008. Politykę finansową przedsiębiorstwa prezes określa jako "ostrożną", co oznacza, że "wprawdzie nie zapewnia możliwości maksymalizowania zwrotu z posiadanych kapitałów, ale zwiększa bezpieczeństwo funkcjonowania biznesu".
Elektrotim S.A. wykonuje instalacje elektryczne i systemy automatyki dla budownictwa i przemysłu. Dostarcza m.in. instalacje i sieci elektryczne, automatykę przemysłową, instalacje mechaniczne, prowadzi serwis sygnalizacji, oświetlenia, elektryki i automatyki. Firma jest podmiotem dominującym grupy kapitałowej - w sprawozdaniu skonsolidowanym uwzględniane są jeszcze wyniki Procom System S.A., Elektromont-Beta S.A., Mawilux S.A. i Zeus S.A.
W roku 2012 województwo dolnośląskie było dla Elektrotimu źródłem 51 proc. przychodów ze sprzedaży, 14 proc. przypadło na lubelskie, po 6 proc. na kujawsko-pomorskie i śląskie, udział wszystkich pozostałych województw razem to w sumie 23 proc. W strukturze segmentowej dominowała infrastruktura transportowa (26 proc. sprzedaży), zaraz po niej przemysł (20 proc.) i wojsko (18 proc.).
Kamil Kiermacz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2323 gości