Harper Hygienics S.A. optymalizuje strukturę organizacyjną
- Utworzono: poniedziałek, 25, styczeń 2016 15:48
Harper Hygienics S.A. przeprowadza restrukturyzację zatrudnienia w celu dostosowania posiadanego potencjału i kosztów Spółki do realiów i perspektyw rynkowych.
- Decyzja o przeprowadzeniu zwolnień grupowych poprzedzona była wnikliwą analizą wielu czynników, które wpływają i potencjalnie mogą negatywnie wpływać na działalność Spółki. Wzięliśmy pod uwagę przede wszystkim sytuację polityczno-gospodarczą na rynkach wschodnich, która spowodowała ograniczenie sprzedaży naszych towarów na tamtejsze rynki o 18%, pomimo podejmowanych działań zaradczych. To efekt z jednej strony działań wojennych na części terytorium, a z drugiej - dewaluacji walut lokalnych, która ograniczyła konkurencyjność cenową naszych produktów. Jednocześnie Spółka zmuszona była podjąć działania, zmierzające do zabezpieczenia swoich interesów w tym regionie, w szczególności do odzyskania i zabezpieczenia należności - mówi Robert Neymann, Prezes Harper Hygienics S.A.
Z kolei w Polsce od dłuższego czasu stawiamy czoła coraz większej presji ze strony naszych odbiorców w związku z postępującą ekspansją sieci dyskontowych. Jednocześnie z niepokojem obserwujemy ostatnie wydarzenia polityczno-ekonomiczne, w szczególności znaczne osłabienie złotówki wobec walut, w których dokonujemy m.in. zakupów surowców. Utrzymywanie się takiej sytuacji w dłuższym okresie, w połączeniu z zapowiadanym wprowadzeniem dodatkowego opodatkowania banków i sieci handlowych, może mieć negatywny wpływ na warunki funkcjonowania Spółki. Chcemy być do takiego scenariusza jak najlepiej przygotowani, zawczasu dostosowując poziom kosztów i kształt organizacji do realiów i perspektyw rynkowych - mówi Robert Neymann.
Harper Hygienics S.A. przeprowadzi zwolnienia grupowe zgodnie z Ustawą z dnia 13 marca 2013 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. Redukcją objętych będzie 67 osób, tj ok. 11% załogi. Zwolnienia nie obejmą pracowników Działu Produkcji w Mińsku Mazowieckim, ponieważ reorganizacja w tym dziale przeprowadzona została w 2015 roku.
Zarząd szacuje koszty reorganizacji (związane z okresami wypowiedzeń i odprawami) na poziomie ok. 1,5-2 mln zł. Po jej dokonaniu spodziewane jest uzyskanie ok. 2-3 mln zł oszczędności w skali roku. Koszty zostaną poniesione do końca 1H 2016.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2337 gości