Braster podpisał umowę z pierwszym zagranicznym dystrybutorem
- Utworzono: wtorek, 27, czerwiec 2017 16:37
Braster S. A. podpisał umowę, na mocy której rozpocznie sprzedaż Systemu BRASTER na pierwszym rynku zagranicznym – Irlandii. Pierwszym etapem będzie przeprowadzenie wspólnie z uznanym partnerem firmą Promed (www.promed.ie) pilotażu technicznego i profesjonalnego, co pozwoli spółce przetestować kwestie techniczno-operacyjne. Zebrane doświadczenia zostaną wykorzystane do przygotowania się do ekspansji na kolejne rynki. W najbliższych tygodniach spółka planuje uruchomić kolejne pilotaże w Holandii i Portugalii.
Irlandia jest pierwszym rynkiem zagranicznym, na którym zadebiutuje System Braster. Rozpoczęcie dystrybucji w Irlandii planowane jest na IV kwartał 2017 r. Przed rozpoczęciem sprzedaży urządzenie oraz system telemedyczny zostaną przetestowane przez lekarzy oraz wyselekcjonowanych przez dystrybutora potencjalnych konsumentów. Partnerem, z którym Braster podpisał umowę jest firma Promed - działający od 1985 roku wiodący dystrybutor sprzętu medycznego i stomatologicznego, współpracujący z ponad 4.000 placówek zdrowotnych w Irlandii.
Docelowe rozpoczęcie sprzedaży urządzenia na rynku irlandzkim planowane jest najpóźniej na październik 2017 r. Spółka i dystrybutor oczekują wspólnie sprzedaży na poziomie ok. 10 tys. urządzeń w okresie trzech lat.
Firma zapowiada wejście na kolejne rynki w bardzo krótkim czasie.
- Niezwłocznie po rozpoczęciu pilotażu w Irlandii planujemy uruchomienie kolejnych pilotażowych wdrożeń Systemu BRASTER w Holandii i Portugalii. We wszystkich przypadkach naszym celem będzie przetestowanie rozwiązań informatycznych, logistycznych sprzedażowych oraz budowę świadomości wśród lekarzy na poszczególnych rynkach. Ma to posłużyć nie tylko sprzedaży na terenie tych państw, ale również zebraniu doświadczeń, dzięki którym zminimalizujemy ryzyko wystąpienia potencjalnych problemów na większych, strategicznych rynkach zagranicznych, na których planujemy zadebiutować w najbliższych miesiącach – tłumaczy Marcin Halicki, Prezes Zarządu BRASTER S.A.
Poza pierwszymi trzema rynkami, do końca bieżącego roku Braster chce rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz pilotaże techniczne w Kanadzie, Brazylii, Chinach. W Japonii przed rozpoczęciem sprzedaży przewidziany jest pilotaż medyczny, którego uruchomienie planowane jest na przełom III i IV kwartału. Spółka złożyła już do FDA (ang. Food and Drug Administration) wniosek o dopuszczenie urządzenia do sprzedaży w USA. Wniosek przeszedł pozytywną ocenę formalną, a Braster liczy, że pozytywną decyzję uzyska jeszcze w tym roku i niezwłocznie rozpocznie działania prowadzące do wejścia na ten, charakteryzujący się największym potencjałem, rynek.
Na kolejne rynki (Niemcy, Japonia, Korea) firma planuje wejść w roku 2018.
Celem strategicznym Spółki jest również budowa globalnej platformy telemedycznej. Braster chce zaoferować na arenie międzynarodowej unikalne rozwiązania dla dwóch grup odbiorców: B2B – poprzez udostępnienie zaawansowanej platformy telemedycznej innym producentom urządzeń bądź firmom oferującym usługi medyczne i okołomedyczne – oraz B2C – umożliwiając pacjentom korzystanie z usług online i porad lekarskich. Realizacja wizji będzie realizowana poprzez rozwój organiczny firmy, a także potencjalne akwizycje.
Na realizację strategii Braster planuje pozyskać środki z emisji akcji. Potrzeby kapitałowe (zawierające koszty debiutu na wskazanych rynkach zagranicznych, potencjalne akwizycje w związku z planowanym stworzeniem platformy telemedycznej oraz bieżące potrzeby firmy) zostały określone na 60-70 mln zł.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2467 gości