Zyskać na rozrywce
- Utworzono: wtorek, 04, luty 2014 10:01
Na wykres notowań giełdowych 4Fun Media spoglądać można przynajmniej dwojako. Oto bowiem w długim terminie, licząc od września roku 2011, można mówić o trendzie wzrostowym, który zresztą udało się obronić pod koniec grudnia 2013.
Z drugiej strony, biorąc pod uwagę sytuację, jaka panuje od dwunastu miesięcy, mamy trend spadkowy – ten zaś obronił się w połowie stycznia. Okolice 19 zł i 18,60 zł to obecnie najbliższe poziomy wsparcia. Wybicie notowań ponad linię wyznaczającą wspomniane wyżej spadki oznaczałoby otwarcie drogi do oporu na 21,30 zł.
Teraz czas na pytanie o to, jak mają się fundamenty badanej spółki. Wpierw przypomnijmy, że 4Fun Media zalicza się na GPW do sektora mediów. W istocie grupa kapitałowa, której przewodzi 4Fun Media S.A., działa na rynku telewizyjnym. Treści video rozprowadza poprzez telewizję, telefonię komórkową, platformy IPTV oraz Internet. Kanały prowadzone przez 4Fun Media to 4fun.tv, RBL.TV i TV DISCO.
Firma ma siedzibę w Warszawie, zaś na parkiecie warszawskiej GPW pojawiła się w listopadzie roku 2010. O sytuacji na wykresie kursu akcji już pisaliśmy, warto jednak wspomnieć też o tym, kto jest posiadaczem tych walorów. Otóż w 54,42 proc. jest to Nova Group Limited, spółka zarejestrowana na Cyprze. Założycielem i głównym akcjonariuszem tego podmiotu jest Dariusz Stokowski, przewodniczący rady nadzorczej 4Fun Media. Poza Nova Group akcjonariat opisywanego przez nas emitenta to free float, czyli udziały drobnych inwestorów.
Poniżej widzimy, jak kształtowały się wyniki spółek mediowych po dziewięciu miesiącach roku 2013 – wśród firm tych jest także 4Fun Media (pod uwagę brane są rezultaty skonsolidowane):
Pod względem aktywów (36,24 mln zł) Grupa 4Fun Media zalicza się raczej do tych mniejszych przedsiębiorstw, podobnie jak np. Grupa Nokaut, K2 Internet czy Muza (a zupełnie inaczej niż TVN, Agora czy Cyfrowy Polsat). Przychody (23,22 mln zł) okazały się jednak znacznie wyższe niż w Muzie czy Nokaucie (acz niższe od niemal 40 mln zł wypracowanych przez K2 Internet).
W badanym sektorze przeciętna rentowność netto wyniosła 2,72 proc., zaś operacyjna 7,11 proc. Poziomy 4Fun Media (19 proc. i 23 proc.) z pewnością więc lokują się wyraźnie powyżej przeciętnych. Z drugiej strony, rok wcześniej firma w analogicznym okresie notowała 24,7 proc. i 28,6 proc., z tej perspektywy mamy więc jednak pewną redukcję.
Wskaźnik Altmana dla rynków wschodzących nie sugerował rychłego bankructwa, ale nie sugerował go także w przypadku pozostałych spółek. C/WK pod koniec września nie zachęcał zbytnio do zakupu walorów (2,40 pkt) – niejako zgodnie z tym walory taniały aż do końca grudnia (potem nastąpiło opisane na początku tego tekstu potwierdzenie długoterminowej tendencji wzrostowej, skorygowane w połowie stycznia).
W kolejnych tabelach mamy rezultaty roczne (skonsolidowane) za lata 2009 – 2012:
Z roku na rok rosły przychody, co zasadniczo jest pozytywnym zjawiskiem. Wysoko plasowały się rentowności, nawet jeśli zauważymy, że marże EBITDA i EBIT w latach 2011 i 2012 uległy pewnemu obniżeniu.
Charakterystyczne jest to, że spółka utrzymuje bardzo wysokie poziomy kapitałów własnych – w porównaniu np. ze zobowiązaniami. To oczywiście dobrze, gdy całość zobowiązań da się bez problemu pokryć kapitałem własnym, aczolwiek tak niskie poziomy wskaźnika, jak w 4Fun Media, nie są konieczne. W każdym razie spółka nie ma problemu z zadłużeniem, płynnością, wypłacalnością – aktywa obrotowe pod koniec roku 2012 pięciokrotnie przekraczały zobowiązania bieżące, a kapitał własny pokrywał aktywa trwałe. Poziomy ROE i ROA to średnio 26,5 proc. i 20,8 proc., oba wskaźniki po roku 2010 obniżyły lot.
Wróćmy jeszcze do trzech kwartałów roku 2013. Firma odnotowała wtedy wzrost przychodów reklamowych w skali rocznej, co było istotne, jako że oglądalność stacji muzycznych w ogólności spadła, a o 5 proc. skurczył się rynek reklamy telewizyjnej. Firma stawia jednak nie tylko na przychody reklamowe, ale też na wpływy z innych działań – jak usługi produkcyjne czy organizacja eventów plenerowych.
Strategia 4Fun Media na najbliższą przyszłość obejmuje m.in. dywersyfikację źródeł przychodów, umacnianie pozycji kanałów nadawanych na rynku kablowo-satelitarnym, być może także – w długim horyzoncie – poszerzenie portfolio o nowe staje tematyczne. Warto mieć na uwadze, że w roku ubiegłym firma wypłaciła – z zysku za rok 2012 – dywidendę w kwocie 2,50 zł na jedną akcję, co w sumie dało 10,035 mln zł dla akcjonariuszy. Taka była decyzja ZWZ, podczas gdy zarząd optował za niższą kwotą (równą 6,095 mln zł, co oznaczałoby 1,50 zł na akcję).
B. Garga
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2335 gości