4Fun Media wciąż nadaje
- Utworzono: poniedziałek, 17, marzec 2014 10:15
4Fun Media zakończyła rok 2013, zgodnie z tym, czego można się było spodziewać, na solidnym plusie, jeśli chodzi o zyski. Z opublikowanego kilka dni temu raportu okresowego wynika jednak, że niektóre rentowności nieco się obniżyły.
Tak na przykład, o czym za chwilę przekonamy się, analizując tabele z wynikami, w 2012 roku skonsolidowany zysk operacyjny (9,77 mln zł) stanowił ponad 30,4 proc. ówczesnych przychodów grupy kapitałowej. W roku 2013 było to już 27,09 proc. (kwota EBIT zmalała do 8,55 mln zł, przychody zaś obniżyły się z 32,12 mln zł do 31,57 mln zł).
Szczegóły widzimy poniżej:
Rentowność netto obniżyła się z 25,99 proc. do 22,41 proc. Wzrosła natomiast (ale nieznacznie) marża procentowa EBITDA - z 37,54 proc. do 37,82 proc.
Oczywiście wyniki w dalszym ciągu można uznać za bardzo przyzwoite i nie wydaje się, by te drobne różnice wypadało uważać za zmiany o dramatycznym charakterze. Co do kondycji finansowej, postrzeganej przez pryzmat bilansu, to w skali rocznej zwiększyły się nieco zasoby środków pieniężnych - ale dużo bardziej wzrosły zobowiązania krótkoterminowe. Innymi słowy, wskaźnik pokrycia tychże długów bieżących środkami pieniężnymi obniżył się (z 0,41 pkt do 0,28 proc.). W roku 2011 notowano 0,78 pkt, tendencja jest więc spadkowa.
Kapitał własny grupy kapitałowej był w dalszym ciągu dużo wyższy od ogółu długów (zobowiązania pod koniec roku 2013 stanowiły tylko 21 proc. jego wartości). To zasadniczo pozytywne, aczkolwiek większe finansowanie zewnętrzne być może nie byłoby niczym złym.
Grupa 4Fun Media zachowywała złotą regułę bilansową (poziom odpowiedniego wskaźnika był równy 1,38 pkt, acz tendencja jest od 2011 roku spadkowa), wskaźnik płynności bieżącej pokazywał, że aktywa obrotowe są wciąż wyższe od długów bieżących (to oczywiście pozytywne).
4Fun Media, jak wiadomo, działa w branży rozrywkowo-medialnej. Firma jest notowana na GPW od listopada roku 2010. Głównym jej akcjonariuszem w dalszym ciągu jest Nova Group Ltd., zarejestrowana na Cyprze spółka, którą założył Dariusz Stokowski, przewodniczący rady nadzorczej 4Fun Media. 5,19 proc. to udział Aviva Investors FIO. Prezesem zarządu 4Fun Media jest Ewa Czekała.
Jak wspomnieliśmy, spadły nieco w roku 2013 przychody grupy kapitałowej, ale zarząd uważa, że wynik ostatecznie był satysfakcjonujący, jeśli uwzględnić ogólną kondycję rynku reklamy telewizyjnej w Polsce (wydatki na nią się generalnie obniżają).
W roku 2013 wzrosły koszta wynikające ze zwiększonych nakładów na nadawanie własnych kanałów telewizyjnych, wyższy był poziom amortyzacji - i m.in. te czynniki spowodowały obniżkę rentowności EBIT.
Firma zauważa "stały wzrost konsumpcji telewizji ze źródeł kablowo-satelitarnych", co pokazuje, że nie mają potwierdzenia prognozy, w myśl których cyfryzacja telewizji naziemnej miałaby odwrócić ten wzrostowy trend.
Warto odnotować, że w roku 2013 skumulowany udział rynkowy TVP 1, TVP 2, TVN i Polsatu ("wielkiej czwórki") po raz pierwszy w historii polskiego rynku TV był niższy od udziału pozostałych kanałów. To oczywiście szansa także i dla 4Fun Media.
Na wykresie kursu akcji widać było ostatnio próby obniżenia cen, piątkowe zamknięcie (14 marca) nastąpiło na poziomie 16,20, zarazem minimum dziennym. Dziś jednak papiery firmy nieco zyskują (16,51 zł, +1,91 proc. ok. godz. 10:00), jest więc szansa na powrót przynajmniej do konsolidacji. Tę zaś od dołu ogranicza linia 17,23 zł (w przybliżeniu), od góry zaś 20 zł, po drodze oporem może być też 18,40 zł.
Kamil Kiermacz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2212 gości