• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

4Fun Media – kondycja po trzecim trymestrze

O 4Fun Media pisaliśmy w lipcu, analizując wyniki tego przedsiębiorstwa za pierwszy kwartał roku 2014. Dziś mamy okazję omówić rezultaty za trzy kwartały, a więc za okres, który zakończył się 30 września.

Przypomnijmy, że firma działa w branży medialno-rozrywkowej, a mianowicie prowadzi własne kanały telewizyjne (takie jak np. 4fun.tv., RBL.tv czy TV.DISCO) i produkuje materiały video. Wraz ze spółką Program sp. z o.o. tworzy grupę kapitałową, publikującą sprawozdania skonsolidowane.

Za chwilę skupimy się właśnie na tych rezultatach – mając na uwadze zarówno przychody i zyski, jak i dane bilansowe:

Co możemy dostrzec? Wiele zjawisk jest na pewno niepokojących. Przychody w całym badanym okresie zamknęły się kwotą 17,6 mln zł, stanowiącą tylko trzy czwarte sumy notowanej rok wcześniej. Spadły zyski – na tyle, że np. marża operacyjna obniżyła się z 23 proc. do niespełna 14 proc., zaś rentowność netto z 19 proc. do 12,3 proc. Finalnie grupa kapitałowa zarobiła na czysto 2,17 mln zł (poprzednio 4,42 mln zł).

Potwierdzeniem niepokojów jest fakt, że sam trzeci kwartał wypadł słabo, albowiem EBIT znalazł się 1,2 mln zł poniżej zera, wygenerowano też stratę netto (926 tys. zł). Przychody, podobnie jak i w ujęciu narastającym, były znacznie niższe niż dwanaście miesięcy wcześniej.

Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej okazały się na szczęście dodatnie (znów wracamy tu do całego okresu dziewięciu miesięcy), wyniosły bowiem 5,45 mln zł – niemniej spadły w skali rocznej, bo w końcówce września 2013 notowano na tej pozycji 8,32 mln zł.

Co do wskaźników bilansowych, to przedsiębiorstwo zachowuje złotą regułę bilansową i ma niezłe poziomy wskaźnika płynności bieżącej – ostatnio 3,09 pkt, pod koniec roku 2013 natomiast 2,86 pkt. Dobrze wygląda też pokrycie długów krótkoterminowych środkami pieniężnymi (26 proc. według danych z najnowszego raportu). Z pewnością też kapitał własny nie jest nadmiernie zadłużony (w istocie ogół zobowiązań to tylko jedna piąta jego wartości, większe finansowanie zewnętrzne nie byłoby problemem).

Mamy więc, jak się wydaje, taką sytuację, że dane bilansowe prezentują się nieźle, zaś gorzej wygląda sprawa aktualnych zysków i przychodów. Jak to wszystko komentuje zarząd?

Otóż dowiadujemy się m.in., że "na spadek przychodów w raportowanym okresie złożyło się kilka czynników, które zbiegły sięz obserwowanym od lat sezonowym obniżaniem przychodów i zysków w okresie letnim". Otóż te czynniki to np. spadek oglądalności kanałów i obniżka przychodów z reklamy telewizyjnej (w ujęciu narastającym nawet o 21 proc.). W 2014 roku zaostrzyła się konkurencja, bo pojawiło się wiele nowych kanałów o tematyce muzycznej. W 4Fun Media obniżyły się też obroty pochodzące z innych źródeł, takich jak np. usług produkcyjne czy organizacja eventów plenerowych.

Zarząd informuje też, że w III kw. "rozpoznano rezerwę związaną z możliwym zmniejszeniem przychodów wynikającym z ostatecznego rozliczenia umowy z brokerem reklamowym" – i ze względu na tę rezerwę przychody obniżyły się jeszcze o 1,17 mln zł.

Władze firmy – podobnie jak i my kilka akapitów wyżej – podkreślają jednak, że mimo słabszych wyników ogólna sytuacja finansowa grupy kapitałowej jest stabilna, odnotowano też dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, a zadłużenie utrzymuje się na małym poziomie.

Jeśli chodzi o inne informacje z życia spółki, to można dodać, że w III kwartale zmieniony został profil i nazwa stacji RBL.TV – na MJUZIK.TV (co ma stanowić powrót do "korzeni telewizji muzycznej"). Władze deklarują też, że w III kwartale osiągnęto "najwyższe do tej pory poziomy interakcji i zaangażowania fanów" (np. poprzez portal Instagram).

Inwestorom nie wróciło jednak jeszcze zaufanie do papierów spółki. Są wyceniane nisko. Ostatnio zdarzają się nawet kursy wyraźnie poniżej 7,50 zł, gdy tymczasem w lutym cena wynosiła niekiedy 20 zł i więcej. W istocie obecne kwoty to już historyczne minima (firma debiutowała na GPW na przełomie listopada i grudnia 2010, czyli cztery lata temu).

 

Kamil Kiermacz

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Ostatnie artykuły

Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze