Power Media - ile siły?
- Utworzono: czwartek, 08, styczeń 2015 06:02
Power Media to spółka z analitycznego punktu widzenia o tyle ciekawa, że funkcjonuje w zasadzie bez zaciągania zobowiązań długoterminowych (zwłaszcza, jeśli do zobowiązań nie będziemy wliczać rezerw). Firma ta działa w obszarze, na którym informatyka przecina się z marketingiem i zagadnieniami public relations.
Ściślej rzecz ujmując, Power Media tworzy dla swych klientów software (np. bazy danych), poza tym świadczy usługi outsourcingu IT, marketingu (internetowego, prasowego etc.), archiwizuje materiały wideo, handluje domenami internetowymi.
Power Media pracuje przy użyciu różnego rodzaju narzędzi, takich jak m.in. C#, Java, PHP czy Ruby. Realizowała projekty dla Netii, TVN, Travelplanet.pl i wielu innych przedsiębiorstw.
Wojciech Narczyński to prezes zarządu, Marta Przewłocka jest wiceprezesem, Agnieszka Kozłowska natomiast członkiem zarządu.
Wyniki finansowe firmy za pierwsze trzy kwartały roku 2014 widzimy w poniższych tabelach:
powermedia0701_1.png
powermedia0701_2.png
Widzimy, że przychody kształtowały się w tym roku bardzo stabilnie w stosunku do tych z roku ubiegłego. Tyczy się to obrotów za I kw., I – II kw. i wreszcie za okres I – III kw. W ciągu pełnych 9 miesięcy odnotowano wpływy na poziomie 6,64 mln zł (poprzednio 6,42 mln zł), a także 393 tys. zł EBIT i 443 tys. zł zysku netto. Wszystkie marże jednak nieco spadły – marża EBITDA z 12,6 proc. do 10,4 proc., rentowność operacyjna z 8,8 proc. do 5,9 proc., marża netto z 9,7 proc. do 6,7 proc. Zauważmy jednak dwie rzeczy. Po pierwsze, finalnie okazały się one wyższe niż po kwartale i półroczu, po drugie – wtedy rozrzut pomiędzy wartościami na rok 2014 a tymi z roku 2013 był wyższy niż 30 września. Mamy na myśli fakt, że np. w I kw. 2013 marża EBIT była równa aż 16,6 proc., a rok później – tylko 2,9 proc. Na przestrzeni pełnych trzech kwartałów różnica nie rzuca się w oczy aż tak bardzo.
Power Media w dalszym ciągu ma bardzo dobrą wartość wskaźnika płynności bieżącej, ostatnio 4,9 pkt. Zachowuje też złotą regułę bilansową (wskaźnik na poziomie 4,13 pkt – czyli kapitał własny ponad cztery razy przewyższa aktywa trwałe). Zadłużenie aktywów jest bardzo niskie, podobnie zadłużenie kapitału własnego. W istocie firma mogłaby bez problemu mieć większe finansowanie kapitałem obcym, w każdym razie nie byłoby to dla niej zagrożeniem.
Uwagę zwraca bardzo wysokie pokrycie długów bieżących środkami pieniężnymi (te drugie przekraczały pod koniec września te pierwsze ponad dwukrotnie). Oczywiście utrzymywanie takich zasobów pieniędzy nie jest konieczne, ale w każdym razie na pewno świadczy o wypłacalności.
W badanym okresie realizowana była jedna szczególnie istotna umowa, mianowicie kontrakt z TVN Media sp. z o.o., zakładający udzielenie temu podmiotowi przez Power Media licencji na oprogramowanie, a także przeprowadzenie instalacji i odpowiednich szkoleń. Poza tym Power Media rozbudowywała swój serwis ifirma.pl.
Nie było wypłaty dywidendy, ani też tego nie deklarowano. Spółka nie publikowała też prognoz, z których moglibyśmy ją teraz rozliczać. Zasadniczo wydaje się, że działalność przedsiębiorstwa biegnie normalnym, sprawnym torem, być może bez spektakularnych sukcesów, ale też bez porażek czy problemów.
Na wykresie kursu niedawno doszło do odbicia od wsparcia na 1,13 zł. Notowania poszły nieco do góry, przy czym mocne opory to 1,30 zł i 1,35 zł. Prawdziwym wyzwaniem byłoby jednak przebicie strefy 1,60 – 1,65 zł. Wczorajsza sesja sprowadziła jednak kurs do 1,20 zł, co trochę osłabia scenariusz zwyżkowy.
J. Sobal
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5768 gości