Siła i perspektywy Power Media
- Utworzono: poniedziałek, 20, kwiecień 2015 04:16
Power Media to spółka działająca w tym segmencie rynku, w którym informatyka przecina się z marketingiem i zagadnieniami public relations.
Oznacza to w tym wypadku, że Power Media tworzy dla swych klientów software (np. bazy danych), a prócz tego świadczy usługi outsourcingu IT, marketingu (internetowego, prasowego etc.). Firma zajmuje się też archiwizacją materiałów wideo oraz handluje domenami internetowymi. Prowadzi także serwisy internetowe dla firm, w szczególności biuro rachunkowe. To zresztą bardzo istotny element działalności, o czym jeszcze wspomnimy.
Power Media pracuje przy użyciu bardzo rozmaitych narzędzi informatycznych, takich jak m.in. C#, Java, PHP czy Ruby. Realizowała projekty dla Netii, TVN, Travelplanet.pl i wielu innych przedsiębiorstw z różnych branż.
W bilansie tej spółki stałym wątkiem jest to, że funkcjonuje ona praktycznie bez zaciągania zobowiązań długoterminowych. Tak było i w roku 2014. Spójrzmy zresztą na tabelki obrazujące rezultaty z lat 2008 – 2014:
Ze stratami firma miała do czynienia ostatni raz w roku 2010. Tym niemniej średni wynik operacyjny za siedmioletni badany okres – to jednak wynik ujemny. Przeciętny rezultat netto był lekko dodatni, ale średnia z marż netto znalazła się lekko na minusie (-0,78 proc.). To wszystko to przede wszystkim długoterminowy skutek słabego roku 2009, kiedy to przy 7,77 mln zł przychodów przedsiębiorstwo poniosło poważne straty. W szczególności rentowność netto zeszła wtedy silnie poniżej zera, do -32,2 proc.
Zauważmy jednak, że lata 2011 – 2014 kształtowały się już bardzo pozytywnie. W roku 2014 wypracowano 9,74 mln zł obrotów, zysk operacyjny wyniósł 782 tys. zł, a zysk netto 863 tys. zł. Tym samym marża EBIT wzrosła z 7,41 proc. do 8,03 proc., a netto z 8,22 proc. do 8,86 proc. Poprawiła się też trochę rentowność EBITDA.
W bilansie, jak wspomnieliśmy wcześniej, nie było zobowiązań długoterminowych, wskaźnik płynności bieżącej natomiast, choć w ciągu roku obniżył lot, to jednak nadal sytuował się bardzo wysoko, na poziomie 4,23 pkt. Wysokie było też pokrycie zobowiązań bieżących środkami pieniężnymi: 1,58 pkt. Bez problemu zachowana jest złota reguła bilansowa: firma ma duży kapitał własny, natomiast relatywnie niewielkie aktywa trwałe. Suma bilansowa w ciągu roku powiększyła się o 12,6 proc. Zadłużenie tak aktywów, jak i kapitału własnego, jest niskie.
Zarząd informuje w raporcie, że przychody abonamentowe serwisu ifirma.pl i związanego z nim biura rachunkowego wzrosły o 23 proc., dając ogółem prawie 3/4 przychodów całego przedsiębiorstwa. Nakłady finansowe na ten obszar działalności były przy tym niewielkie. W dalszej przyszłości Power Media jak najbardziej chce koncentrować się na rozwoju tego właśnie segmentu. W roku ubiegłym zadebiutował też inny serwis Power Media, iPakiet.pl, oferujący hosting czy np. reklamę internetową.
Na rok 2015 perspektywy władz spółki są pozytywne – sytuacja finansowa ma być stabilna, władze Power Media liczą też oczywiście na zysk.
27 kwietnia odbędzie się ZWZ Power Media. Postuluje się przyjęcie tam uchwały, w myśl której firma wypłaciłaby 631,09 tys. zł dywidendy, czyli 10 groszy na akcję. Na kapitał zapasowy poszłoby w takim układzie 231,9 tys. zł.
Na wykresie kursu akcji mamy w dłuższym terminie trend wzrostowy. Latem 2011 roku notowano minima rzędu 62 groszy, później ceny stopniowo rosły, oczywiście nie bez korekt. Maksimum z wiosny roku 2014 to 1,66 zł. Ogólnie okolica 1,60 – 1,66 zł to teraz wyzwanie dla strony popytowej, choć wcześniej mamy jeszcze jeden opór, tj. 1,50 zł. Wsparcia to mniej więcej 1,34 zł, 1,26 zł, 1,20 zł i 1,14 zł.
Adam Witczak
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5784 gości