Śródlądowa logistyka
- Utworzono: środa, 06, maj 2015 10:14
Przed nami grupa kapitałowa z branży transportowo-spedycyjnej. Głównym obszarem działalności OT Logistics jest żegluga śródlądowa – na Odrze i nie tylko (również poza granicami Polski, w Europie Środkowej i Wschodniej).
Firma posiada aż 400 jednostek pływających, a ich sumaryczna nośność to 100 tys. ton. Istotne jest też spore doświadczenie OT Logistics w branży, jako że spółka wywodzi się z powstałego tuż po II wojnie światowej przedsiębiorstwa Odratrans.
Właśnie został zaprezentowany raport za I kwartał roku 2015. Wyniki skonsolidowane wyglądają następująco:
Przychody nieco wzrosły w relacji rocznej, mianowicie o 1,33 proc., do kwoty 186,05 mln zł. Ważniejsze jest jednak to, że udało się solidnie poprawić pozycje zysków. Wynik brutto na sprzedaży wzrósł z 19,8 mln zł do 26,86 mln zł. Zwiększono także EBITDA, EBIT i wynik netto. W rzeczy samej, zarobek operacyjny wyniósł 9,73 mln zł (marża 5,23 proc., poprzednio 2,76 proc.), wynik netto 6,09 mln zł (marża 3,27 proc., poprzednio 0,81 proc.).
W bilansie widzimy w miarę przyzwoitą płynność bieżącą (1,30 pkt), a także bardzo przyzwoitą wypłacalność natychmiastową, na poziomie 42 proc. W ciągu kwartału przepływ środków pieniężnych grupy był dodatni, wzrosły one z 73,76 mln zł do 77,72 mln zł. Lekko spadło przez te trzy miesiące zadłużenie kapitału własnego (do poziomu 1,59 pkt), nadal nie jest zachowana złota reguła bilansowa (to akurat czynnik negatywny).
Sama jednostka dominująca miała 30,17 mln zł przychodów (poprzednio 21,84 mln zł), na działalności operacyjnej zarobiła 1,62 mln zł, na czysto 8,21 mln zł (w dużej mierze dzięki pozycji dywidend od jednostek powiązanych).
Na wykresie kursu akcji mamy trend wzrostowy, dołek z sierpnia 2014 to nieco ponad 180 zł, a teraz realne opory to 268 zł i 275 zł. Wsparcia mamy na 255 zł, 244,90 zł, 232 zł (przy tym ostatnim poziomie biegnie teraz linia trendu).
Głównym akcjonariuszem OT Logistics pozostaje fundusz Mistral S.A. (64,02 proc.), do MetLife OFE przynależy 15,32 proc., do PTE Allianz Polska 6,74 proc., free float to niespełna 14 proc.
Zarząd w raporcie pisze m.in. o pozytywnym otoczeniu makroekonomicznym i poprawie ogólnych wskaźników gospodarczych. Przejawem albo też skutkiem tego jest m.in. wzrost liczby przeładunków w polskich portach. To oczywiście korzystne dla przedsiębiorstwa. Trend ten może być wzmacniany np. przez inwestycje finansowane ze środków europejskich.
Lepsze wyniki niż w analogicznym kwartale roku 2014 były m.in. skutkiem rozpoczęcia (od lipca 2014) konsolidacji spółki BTDG, ale w gruncie rzeczy poprawiły się także wyniki operacyjne dotychczasowych podmiotów. Kwartalne przepływy operacyjne netto wyniosły prawie 8 mln zł, były więc dodatnie (rok temu -5,1 mln zł).
B. Garga
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5795 gości