PCC Intermodal na trasie
- Utworzono: wtorek, 02, czerwiec 2015 05:09
Na wykresie PCC Intermodal sytuacja jest dość optymistyczna, mamy trend zwyżkowy, a opór, który stanowi wyzwanie dla strony popytowej, to 2,39 zł. Wsparcia widzimy na 2,09 zł, 2 zł, 1,90 zł czy 1,81 zł.
Warto mieć na uwadze, że jeszcze w sierpniu roku ubiegłego cena schodziła poniżej 1,20 zł, a dwa lata temu – poniżej 1 zł.
Przedsiębiorstwo działa w branży transportowej czy też spedycyjnej i logistycznej. Jego specjalność to transport intermodalny – czyli różnymi metodami (kolejową, drogową, powietrzną etc.), przy założeniu, że ładunek pozostaje w tym samym kontenerze. Firma istnieje od roku 2005. Obecnie – po niedawnych zmianach w akcjonariacie, w wyniku których DB Schenker Rail zszedł poniżej 5 proc. - jego kapitał podzielony jest tak:
62,42 proc. akcji i 73,53 proc. głosów – PCC SE
13,94 proc. akcji i 9,82 proc. głosów – Hupac LTD
7,76 proc. akcji i 5,47 proc. głosów – Quercus TFI
Spójrzmy na wyniki grupy kapitałowej za I kwartał:
Przychody za styczeń, luty i marzec 2015 wyniosły 49,4 mln zł, czyli były o 26,2 proc. wyższe niż rok wcześniej oraz o 45,2 proc. lepsze niż 2 lata temu. Co więcej, dwa lata temu pierwszy kwartał był mocno na minusie (w szczególności marża netto wyniosła -4,75 proc.), rok później wygenerowano jednak zyski, a w tym roku dodatnie rentowności udało się powiększyć. Tak np. marża operacyjna wzrosła z 1,40 proc. do 1,94 proc., EBIT wyniósł 960 tys. zł.
W I kw. wydatnie powiększyły się aktywa trwałe – aż o 18,6 proc., do 201,35 mln zł. Mowa głównie o zwyżce na pozycji aktywów rzeczowych. Majątek obrotowy się zmniejszył, ale był dużo wyższy niż rok wcześniej. Swoją drogą, majątek trwały w relacji rocznej wzrósł dwukrotnie, to z pewnością świadczy o imponującym rozwoju i powiększeniu skali działalności.
Coraz gorzej jest natomiast ze złotą regułą bilansową, od której granicy (tj. od 1 pkt, por. ostatni wiersz tabeli) grupa PCC Intermodal coraz bardziej się oddala. Wskaźnik płynności bieżącej nie jest zbyt wysoki, ale odrobinę wyższy niż rok temu (1,13 pkt wobec 1,12 pkt), przy czym widzimy, że w końcówce roku przyjmuje on wyższe poziomy niż np. po I kwartale.
Pierwszy kwartał 2015 był czasem silnego spadku środków pieniężnych (ale tylko z powodu ujemnych przepływów inwestycyjnych, faktycznie więc widzimy, że firma wydawała na rozwój). Przepływy operacyjne były dodatnie, wyniosły ponad 3,1 mln zł.
Przypomnijmy jeszcze wyniki roczne:
Rok 2014 był czasem zwyżki obrotów o 23,6 proc., przy czym towarzyszył temu solidny wzrost zysków, na tyle duży, że dość imponująco wzrosły także marże. Rentowność operacyjna zwiększyła się np. z 0,37 proc. do 3,82 proc., a rentowność netto – z 0,31 proc. do 4,02 proc.
Rozwojowe projekty, jakie teraz prowadzi PCC Intermodal, to przede wszystkim budowa lub rozbudowa terminali: w Kutnie, Brzegu Dolnym, Gliwicach, Frankfurcie czy Sosnowcu. W związku z tym dla firmy istotne będą m.in. takie czynniki jak postęp prac budowlanych, dostępność źródeł finansowania czy pogoda. Poza tym ważna kwestia to np. dostęp do infrastruktury kolejowej.
J. Sobal
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5757 gości