Kino Polska - kino i telewizja
- Utworzono: czwartek, 11, luty 2016 04:05
Kino Polska TV to spółka z Warszawy, kontrolowana w 66 proc. przez SPI International B.V. Do Ipopema TFI należy 8,59 proc., zaś do ING PTE 5,24 proc.
Czym zajmuje się przedsiębiorstwo, o którym mowa? Kino Polska TV opisuje się jako "nowoczesna, dynamicznie rozwijająca się grupa medialna, pretendująca do miana czołowego gracza na rynku Europy Środkowo-Wschodniej". Oznacza to w praktyce np. emisję i produkcję kanałów telewizyjnych, produkcję filmową, archiwizację dzieł polskiej kinematografii czy szeroko pojętą działalność wydawniczą.
Firma powstała w roku 2003 jako Kino Polska TV sp. z o.o., w grudniu tego samego roku uruchomiła kanał Telewizja Kino Polska. Od 2010 przedsiębiorstwo jest spółką akcyjną. Prowadzi obecnie dystrybucję kanałów filmowych z rodziny FilmBox oraz innych kanałów (tematycznych). Firma ma poza tym 41,04 proc. udziałów w Stopklatka S.A. - spółce nadającej kanał Stopklatka TV i posiadającej portal o tematyce filmowej.
W ciągu pierwszych 9 miesięcy roku 2015 Kino Polska TV jako jednostka uzyskała przychody na poziomie niespełna 77 mln zł (rok wcześniej 69,9 mln zł). Zysk operacyjny wzrósł w relacji rocznej o 2/3, do 16,4 mln zł. Całkowite dochody wyniosły 14,1 mln zł.
Cała grupa kapitałowa, której emitent przewodzi, miała natomiast rezultaty takie, jak widzimy niżej:
85,4 mln zł przychodów skonsolidowanych to przejaw zwyżki o 19,1 proc. w stosunku rocznym. Udało się też podwyższyć EBITDA, EBIT i wynik netto - zresztą na tyle, że wzrosły odpowiednie rentowności. I tak np. osiągnięcie 16,6 mln zł zysku operacyjnego oznaczało zarazem wzrost marży z 15,2 proc. do 19,5 proc. Marża EBITDA przekroczyła nawet poziom 30 proc.
Uzyskane rezultaty były też lepsze od tych, które notowano dwa lata wcześniej w analogicznym okresie - tyczy się to tak kwot i ich dynamiki, jak i marż.
Zadłużenie grupy Kino Polska TV jest bardzo niewielkie, tzn. nieznacznie tylko przekracza poziom 20 proc. Wskaźnik płynności bieżącej prezentuje się bez zarzutu (ostatnio 2,41 pkt), zachowana jest też złota reguła bilansowa. Zasoby środków pieniężnych co prawda spadły tak r/r, jak i w ciągu trzech kwartałów, niemniej 61-procentowa wypłacalność natychmiastowa to i tak świetny wynik.
Aktywa trwałe to głównie pozycja długoterminowych aktywów programowych (32,3 mln zł pod koniec III kw. 2015), majątek obrotowy to w zasadniczej mierze należności z dostaw i usług (23,5 mln zł).
Jeśli chodzi o segmenty, to największe przychody (z emisji i reklamy) miały kanały FilmBox i kanały tematyczne - było to 43,3 mln zł. O blisko połowę niższe były w ciągu badanych 9 miesięcy obroty generowane dzięki kanałom marki Kino Polska. Mniejsze znaczenie dla obrotów miały pozycje takie jak sprzedaż praw licencyjnych czy produkcja kanałów TV. Wszystkie wymienione segmenty były zyskowne (stratny był jedynie segment skupiający pozostałą działalność: 1,2 mln zł na minusie przy 9,3 mln zł przychodów).
Spójrzmy jeszcze na wykres kursu:
Od końca marca 2015 roku mniej więcej do połowy grudnia na wykresie Kino Polska TV widać było szeroką konsolidację, dla której dolnymi ograniczeniami były w przybliżeniu linie 12 zł i 12,45 zł, a limitem górnym strefa 14,50 - 15 zł. W finale roku 2015 cena jednak silnie spadła i do odbicia doszło dopiero przy 11,23 zł (minimum z 7 stycznia). Można wstępnie podejrzewać, że kształtuje się już trend wzrostowy, co potwierdzają odbicia z 25 stycznia i 9 lutego.
Adam Witczak
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5872 gości