ZUE - kwartał niskich przychodów
- Utworzono: czwartek, 02, czerwiec 2016 04:04
W I kwartale roku 2014 grupa kapitałowa ZUE zanotowała 108,35 mln zł przychodów ze sprzedaży. Rok później analogiczny okres dał już tylko 65,4 mln zł - a w tym roku było to jedynie 34,57 mln zł.
Widać zatem, że obroty spadają. W ogóle zresztą kwota wypracowana w całym roku 2015 (a było to 542,1 mln zł) stanowiła tylko 84 proc. sumy z roku 2014. Z drugiej strony, rok 2015 był dość udany pod względem wyników - zarówno całorocznych (rentowność netto 3,22 proc., rok wcześniej 1,65 proc.), jak i tych za sam I kwartał.
Widzimy to poniżej:
O ile w I kw. 2014 grupa zanotowała silne straty - a jeszcze większe cechowały styczeń, luty i marzec roku bieżącego, o tyle w 2015 udało się wyjść na plus operacyjnie i netto (oraz oczywiście na poziomie EBITDA).
W każdym razie najnowsze rezultaty to aż 3,5 mln zł straty na czysto, tj. równowartość 10,1 proc. wygenerowanych obrotów.
Co widzimy w bilansie skonsolidowanym? Aktywa trwałe opiewały pod koniec marca na 141 mln zł, obrotowe na 219,3 mln zł (te drugie w kwartale dość mocno się obniżyły, przede wszystkim z powodu ujemnego cash-flow).
Złota reguła bilansowa jest zachowana, to oczywiście pozytywne. Wskaźnik płynności bieżącej przyjmuje niezły poziom 1,83 pkt - a wypłacalność natychmiastowa wzrosła aż do 1,20 pkt (mimo zasygnalizowanego wyżej spadku środków pieniężnych). Rzecz wynikła z tego, że grupie udało się też ograniczyć zobowiązania krótkoterminowe (długoterminowe, swoją drogą, również). Ogólne zadłużenie spadło z 49 proc. do 41 proc.
Paradoksalnie więc widzimy, że pomimo słabych odczytów w rachunku zysków i strat, wskaźniki bilansowe prezentują się całkiem nieźle. Dodajmy, że w badanym okresie ZUE realizowała kontrakty m.in. dla takich klientów jak Tramwaje Warszawskie sp. z o.o., Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, Tramwaje Szczecińskie sp. z o.o. czy PKP PLK S.A. Na koniec marca grupa posiadała portfel zamówień na roboty budowlano-montażowe, opiewający na 606 mln zł - co zapewnia realizację prac w latach 2016 - 2019. Do tego pomniejsze kwoty przypadały na działalność projektową tudzież dostawy materiałów i urządzeń.
Przypomnijmy, choć zapewne jest to oczywiste, że ZUE zajmuje się budownictwem infrastrukturalnym, w szczególności kolejowym. Oznacza to prace np. przy torach i towarzyszących im instalacjach elektrycznych. Firma jest więc porównywalna pod tym względem z Torpolem czy Trakcją PRKiI. Oto struktura grupy ZUE według najnowszego raportu kwartalnego:
Głównym akcjonariuszem (65,23 proc.) jest Wiesław Nowak. PKO BP Bankowy PTE posiada 6,51 proc., MetLife PTE S.A. 6,08 proc. Na koniec - wykres kursu:
Od końcówki sierpnia 2015 (minima rzędu 7 zł) do poczatków maja 2016 można było mówić o trendzie wzrostowym, którego apogeum przypadło na finał stycznia (10,39 zł w szczycie dziennym). W istocie jednak od progu lutego rozważać można tendencję spadkową. Na razie broni się tu 7,68 zł jako wsparcie. Ostatnie sesje prawdopodobnie jednak potwierdzają trend spadkowy (nie pokonano oporu na 8,65 zł, a oscylator MTM1 skłania się do wygenerowania sygnału sprzedaży).
Dodajmy na koniec, że w tym roku ZUE wypłaci dywidendę w wysokości 0,33 zł na akcję, tj. łącznie 7,6 mln zł. Zdecydowało o tym już Walne Zgromadzenie. Wypłaca nastąpi 23 czerwca, dniem praw będzie 13 czerwca.
J. Sobal
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5735 gości