HubStyle - koszty nowych marek
- Utworzono: wtorek, 19, lipiec 2016 07:08
Przed nami firma HubStyle S.A. - niegdyś znana jako Grupa Nokaut. Jest to grupa kapitałowa z szeroko pojętej branży e-commerce.
Struktura grupy - wraz z wyróżnionymi istotnymi markami (brandami) widoczna jest tutaj (schemat w ślad za raportem okresowym):
Jak widać, pod spółką zależną są podmioty Nokaut.pl sp. z o.o., Sugarfree sp. z o.o. i New Fashion Brand sp. z o.o. Co do Sugarfree, to jest to spółka prowadząca sklep internetowy z odzieżą, ten zaś oferuje "szeroki asortyment wysokiej jakości sukienek z naturalnych tkanin w przystępnych cenach, głównie polskiej produkcji".
New Fashion Brand to inkubator dla rozwoju nowych odzieżowych marek własnych - w roku 2015 firma ta wprowadziła na rynek marki Cardio Bunny i Emente, w roku bieżącym były to Kragelman i Freakylicks.
Niestety, lata 2014 i 2015 nie były dla grupy zbyt dobre (poniżej dane po konsolidacji):
OWszem, przychody w roku 2015 wzrosły o 28,5 proc., do 14,19 mln zł. Grupa jednak sfinalizowała rok na ciężkich stratach, np. na działalności operacyjnej 9,14 mln zł, na czysto 9,13 mln zł. Marża netto to 64,4 proc. (ale na minusie).
Nie są jeszcze znane wyniki półroczne, ale wiemy np., że w czerwcu 2016 skonsolidowane obroty HubStyle ze sprzedaży wyniosły ok. 1,97 mln zł, tzn. w relacji rocznej wzrosły o 93 proc. Tak podała firma w komunikacie.
My zaś zerknijmy na dane kwartalne:
Przychody wyniosły 4,87 mln zł - co stanowiło 161 proc. sumy notowanej w I kw. 2015. Widzimy jednak, że EBITDA z niewielkiego plusa zszedł na poważny minus (marża -16,5 proc.). Ujemne były też rezultaty EBIT i netto, finalna marża na czysto to -17,4 proc.
W bilansie widzimy 11,5 mln zł aktywów trwałych i 5,7 mln zł obrotowych, zaś po stronie pasywów dominuje kapitał własny, a w zobowiązaniach - bieżące. Majątek trwały grupy to głównie (w 71 proc.) wartość firmy, drugie miejsce to udzielone pożyczki długoterminowe.
Majątek obrotowy składa się z należności bieżących (2 mln zł), zapasów (nieznacznie niższe, 1,8 mln zł) i środków pieniężnych (też 1,8 mln zł).
Zachowana jest złota reguła bilansowa, dość wysoko sytuuje się wskaźnik płynności bieżącej (1,88 pkt), choć r/r wyraźnie spadł. Mamy 18-procentowe zadłużenie ogólne i wysoką, 60-procentową wypłacalność natychmiastową.
Kurs akcji przez nader długi czas był w wyraźnym trendzie wzrostowym. Startował z okolic 0,67 - 0,70 zł (sierpień 2015) do 3,80 zł (przełom maja i czerwca 2016). Wydaje się jednak, że ów trend się wyczerpał, przynajmniej jeśli mówimy o wyżej położonej linii (mówimy tu o obrazie, jaki dostrzegamy w skali logarytmicznej). Ostatnie tygodnie to już rodzaj konsolidacji w pobliżu 3 zł. Linię 3,50 zł można uznać za opór, wsparcia to 2,90 zł, 2,64 zł i 2,15 zł.
Jak zarząd podsumował kwartał? Cóż, czytamy, że był to czas kontynuacji budowy "silnego portfolio własnych marek lifestylowych". Mało tego, prowadzono też "działania potwierdzające trwałą rentowność działalność Nokaut.pl" (a jednak grupa była na minusie). Główną przyczyną straty były, jak twierdzi zarząd, nakłady poniesione na uruchomienie nowych marek oraz opracowanie nowej infrastruktury IT. Doszła do tego też sezonowość (I kwartał daje najniższą marżę w obszarze odzieżowym). W każdym razie pozytywem było uruchomienie sklepu internetowego dla marki Emente pod koniec mroku ubiegłego, co pozwoliło poszerzyć grupę odbiorców.
B. Garga
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 4394 gości