Prima Moda - jest nadzieja?
- Utworzono: piątek, 16, wrzesień 2016 04:04
Jest źle, ale będzie lepiej - tak pisaliśmy o wynikach spółki Prima Moda w marcu tego roku. Chodziło nie tylko o rezultaty (za rok 2015), ale i o zapowiedzi władz przedsiębiorstwa.
Jeżeli weźmiemy pod uwagę rezultaty spółki za lata 2009 - 2016, to zobaczymy, że tylko w dwóch okresach (2010 i 2011) firma była w pełni na plusie. Wszystkie pozostałe lata to ujemne wartości EBITDA, EBIT i netto:
Nie da się zaprzeczyć, że problemy są poważne. Spróbujmy zatem pomyśleć o pierwszym półroczu. Wpierw jednak przypomnijmy, czym się Prima Moda zajmuje.
To przedsiębiorstwo z branży obuwniczej. w szczególności chodzi o buty damskie (choć męskie też znajduje się w asortymencie). Oferta obejmuje poza tym torebki, a sprzedaż prowadzona jest przez salony w galeriach handlowych (np. w Łodzi, Warszawie czy Gdańsku).
Oto i wyniki za I - II kw. 2014, 2015 i 2016:
W najnowszym półroczu obroty spadły do 17,94 mln zł, tj. do 87,5 proc. sumy notowanej rok wcześniej oraz do 75 proc. kwoty sprzed dwóch lat.
Po raz kolejny widzimy straty. Kwoty zostały w relacji r/r trochę ograniczone, ale tylko marże EBITDA i EBIT się poprawiły (np. ta druga wzrosła z -6,53 proc. do -5,37 proc.). Rentowność netto jednak spadła do -7,11 proc.
Oto pozycje bilansowe:
Aktywa obrotowe pod koniec czerwca to 9,55 mln zł. Aktywa trwałe to 5,44 mln zł. Jedne i drugie skurczyły się przez rok.
Kapitał własny jest silnie ujemny, to -1,46 mln zł. W ciągu pół roku zjawisko to się pogłębiło. Płynność bieżąca stoi nisko (0,6 pkt - czyli aktywa obrotowe nie przewyższają zobowiązań bieżących), wypłacalność natychmiastowa jest minimalna (2 proc.). Cash-flow r/r i w relacji półrocznej był ujemny.
Opór, który przed chwilą był forsowany, to 2 zł - podczas gdy w początkach roku byliśmy przy wsparciu na 1,08 zł. Wskaźnik %R znów sugeruje zakup walorów - ale trzeba pamiętać, że fundamenty spółki nadal są niepewne. Jest to więc w pewnym sensie zaufanie na kredyt.
Przedsiębiorstwo jest teraz jednak w restrukturyzacji. Zamknięto 2 salony sprzedaży detalicznej. Zmieniono siedzibę spółki oraz strukturę organizacyjną biura, aby obniżyć koszty. Trwa rozbudowa segmentu e-commerce. Zakończono (z powodzeniem - jak twierdzi zarząd) kampanie marketingowe i sesję modową.
Adam Witczak
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5732 gości