Groclin - półrocze było udane
- Utworzono: poniedziałek, 19, wrzesień 2016 04:05
Groclin to grupa kapitałowa, która produkuje pewne elementy wyposażenia samochodowego. Mowa przede wszystkim o tapicerce, tj. o poszyciach foteli (w tkaninach, skórze naturalnej i poroflexie). Firma zajmuje się również projektowaniem i rozwojem siedzeń tudzież akcesoriów motoryzacyjnych.
Grupa, jak czytamy na jej witrynie, posiada 4 zakłady produkcyjne (w tym w Niemczech i na Ukrainie), ogółem zatrudnia 1700 osób, a jej klientami są m.in. Volkswagen, Volvo, Renault, BMW, Ford czy Opel.
Struktura grupy kapitałowej wygląda tak (według najnowszego raportu okresowego):
Jeśli chodzi o akcjonariat, to ten - również cytujemy tu w oparciu o raport - pod koniec sierpnia prezentował się tak:
Spójrzmy zatem na wyniki skonsolidowane:
Suma bilansowa grupy to pod koniec czerwca tego roku ponad 287 mln zł. W relacji rocznej niewiele zmieniła się wycena aktywów trwałych, ale obrotowe wzrosły o 48,5 proc.
To, co uderza, to np. znaczący wzrost puli środków pieniężnych - z mniej niż miliona złotych do blisko 32 mln zł. Ten potężny, dodatni przepływ pieniężny pozwolił na poprawę wypłacalności natychmiastowej z 1 proc. do 30 proc.
W ciągu roku zwiększył się też wskaźnik płynności bieżącej (z 0,75 pkt do 0,91 pkt), choć z teoretycznego punktu widzenia nadal zdaje się być niski i niewystarczający. Minusem jest też brak złotej reguły bilansowej. Na plus zaliczyć trzeba spadek ogólnego zadłużenia z 67 proc. do 48 proc. (po drodze było i 43 proc. - w grudniu 2015).
W półroczu obroty wyniosły 134,03 mln zł, tj. r/r wzrosły o 21,8 proc. Mało tego - udało się wydatnie poprawić EBITDA (zwyżka ponad dwukrotna) oraz wyjść na plus w kwestiach EBIT i wyniku netto. W miejsce 22 mln zł straty, notowanych 30 czerwca 2015, mamy 1,9 mln zł zysku na czysto. Daje to marżę 1,41 proc., marża operacyjna to 2,9 proc. (poprzednio -8,1 proc.).
Zarząd zapewnia, że w działalności firmy utrzymuje się pozytywny trend - odbijający się korzystnie na sprzedaży i rentowności. W samym II kw. sprzedaż r/r zwiększyła się o 17 proc. Okres ten dał 2,31 mln zł EBIT (a II kw. 2015 dał 9,3 mln zł straty).
Na II półrocze 2016 zarząd patrzy z optymizmem, szczególnie że w okresie tym rozpoczyna się produkcja seryjna wielu nowych zleceń, np. na siedzenia da modelu VW Crafter czy Opel Insignia. Do tego w ostatnim czasie do grupy włączono podmiot CADM Automotive sp. z o.o.
Na wykresie mamy długoterminowy trend wzrostowy. Dość powiedzieć, że jeszcze w końcówce stycznia testowano wsparcie przy 10 zł, a teraz jesteśmy przy 16 zł. Po drodze notowano nawet wybicia do 18 - 18,27 zł. Obecnie trwa faza korekcyjna w trendzie, tak więc za kilka, kilkanaście sesji powinno się rozstrzygnąć to, czy zostanie on utrzymany.
Kamil Kiermacz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5726 gości