Vivid Games - na giełdzie krótko i długo
- Utworzono: piątek, 14, październik 2016 04:07
Vivid Games to firma, która w pewnym sensie ma długi staż giełdowy. Nic dziwnego - zadebiutowała w czerwcu roku 2012, tyle że na parkiecie NewConnect. Dopiero niedawno, pod koniec września tego roku, spółka przeniosła się na rynek główny, tzw. regulowany.
Od tego czasu notowania jej akcji wyglądają następująco:
Jak widać, wycena jest skonsolidowana w pobliżu 5 zł. Co się zaś tyczy samego przedsiębiorstwa, to funkcjonuje ono jako grupa o następującej strukturze:
Vivid Games programuje i rozprowadza gry komputerowe o różnej tematyce - takiej jak wyścigi samochodowe, sport zimowy czy boks. W grę wchodzą także strzelaniny, gry przygodowe etc. Konkretne tytuły to np. Prime Time Rush, Real Boxing (dwie części), Ski Jumping Pro czy Godfire: Rise of Prometheus.
W I - II kwartale 2016 aż 44,8 proc. przychodów grupy kapitałowej pochodziło z USA. Wielka Brytania dała 9,10 proc., zaś Japonia 3,20 proc. Inne istotne państwa to Niemcy, Francja i Chiny, na resztę przypadło zatem 35,4 proc.
Ogólnie rzecz biorąc, rezultaty prezentowały się tak:
Przychody, jak widać, opiewały na 13,5 mln zł - były zatem o ponad 67 proc. większe niż rok wcześniej. Wynik neto na sprzedaży znacząco się obniżył, ale wynik operacyjny - dzięki pozostałym przychodom z tego obszaru - był wysoki: 3,41 mln zł. Jego marża to 25,34 proc., rok wcześniej na tej pozycji widniało niespełna 13 proc. Rentowność netto zwiększyła się z 4,60 proc. do 15 proc.
Zerknijmy na pozycje bilansowe:
Znacząco wzrosły przez rok aktywa trwałe - mianowicie 2,3 razy. To przede wszystkim efekt zwyżki na pozycji zakończonych prac rozwojowych.
Grupa nie zachowuje złotej reguły bilansowej, niemniej zbliżyła się do niej wymownie - bo wzrost kapitału własnego był jeszcze silniejszy niż zwyżka majątku trwałego. Odpowiedni wskaźnik to ostatnio 0,80 pkt.
Wciąż jednak trochę szwankuje płynność bieżąca, mamy tu 0,94 pkt - czyli aktywa obrotowe nie w pełni pokrywają zobowiązania bieżące. Z drugiej strony, elegancko wygląda 47-procentowa wypłacalność natychmiastowa. Udało się też przez rok wydatnie obniżyć ogólny poziom zadłużenia - z 77 proc. do 39 proc. Nie tyle spadło ono kwotowo (wręcz przeciwnie), co w relacji do powiększonej sumy bilansowej.
Firma w dalszym ciągu rozwija własne tytuły i działalność wydawniczą, dywersyfikuje portfolio gier i stara się obniżać koszty. Na rok 2017 zapowiada premierę co najmniej 5 nowych gier.
Kamil Kiermacz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5783 gości