4FunMedia - kanały transmisji zysku?
- Utworzono: środa, 19, październik 2016 09:45
4Fun Media to grupa kapitałowa, która należy do branży reklamowo-telewizyjnej. Posiada kilka stacji telewizyjnych (np. 4FUN.TV czy 4FUN.HITS i 4FUN FIT & DANCE), prowadzi również multimedialną platformę internetową, a poza tym zajmuje się działaniami marketingowymi i konsultingowymi.
Nie są jeszcze znane wyniki za III kwartał, możemy więc podsumować jedynie pierwsze półrocze. Wypada jednak sięgnąć także do historii, by zarysować ogólny obraz. Otóż całym roku 2015 grupa kapitałowa 4Fun Media S.A. wygenerowała przychody skonsolidowane w kwocie 24,8 mln zł, co oznacza, że w relacji rocznej wzrosły one o 14,6 proc.
Co więcej, w miejsce 8,2 mln zł straty operacyjnej pojawiło się 3,25 mln zł zysku. Podobnie 6,4 mln zł straty netto zastąpiono zarobkiem opiewającym na 2,83 mln zł. Rok 2015 był zatem udany dla grupy.
Spójrzmy na pierwsze półrocze:
Przychody skonsolidowane za 6 miesięcy to blisko 18 mln zł. W relacji rocznej wzrosły o 88 proc. To imponujące, aczkolwiek wiązało się m.in. z zaangażowaniem kapitałowym w podmiot Screen Network. Jego profil działalności to kampanie reklamowe na "zewnętrznych nośnikach ulokowanych w przestrzeni miejskiej" (np. na billboardach).
W ogóle zresztą 4FunMedia dokłada teraz wysiłków, by zdywersyfikować źródła przychodów. Rynek reklamy telewizyjnej dał 10,3 mln zł, tj. 57 proc. ogólnej puli. Aż 4,4 mln zł przypadło na reklamę zewnętrzną (o czym wspomnieliśmy wyżej), zaś 1,54 mln zł na działalności w roli agencji reklamowej.
Dobrze, to przychody - a co z zyskami? Tu już gorzej. Owszem, wynik EBITDA podniósł się, ale jego marża spadła z 23,7 proc. do 16,5 proc. Wynik operacyjny obniżył się z 1,28 mln zł do 1,04 mln zł, rentowność zeszła z 13,3 proc. do 5,8 proc. I wreszcie rentowność na czysto obniżyła się z 12 proc. do 4,1 proc.
Zerknijmy na bilans. Po stronie pasywów 33 proc. to zobowiązania - czyli generalnie grupa stawia na samodzielne finansowanie. Złota reguła w zasadzie jest zachowana, odchylenia są li tylko minimalne (wskaźnik na poziomie 0,98 pkt). Płynność bieżąca na poziomie 1,05 pkt jest dość niska, ale przez pół roku się poprawiła. Wzrosła też ostatnimi czasy wypłacalność natychmiastowa - z 16 proc. do 23 proc. (przez 6 miesięcy).
Zarząd 4Fun przyznaje, że obserwowany ostatnio rozwój grupy powiększył bazę kosztową i stąd spadek marż. IV kwartał powinien być najlepszym okresem roku - i zarząd podtrzymał prognozę roczną dla podmiotu Screen Network. Zakłada się, że jego przychody za cały rok 2016 wyniosą 10,85 mln zł, zaś EBITDA będzie równy 2,44 mln zł.
Spójrzmy jeszcze na wykres notowań:
Maksimum z 26 kwietnia to 7,30 zł. Kto jednak wtedy kupował, ten później żałował. Cena akcji poszła w dół, jakkolwiek zadziałało potem wsparcie przy 4,70 zł. Kolejna zwyżka zatrzymała się na 6 zł, obecnie mamy ok. 5,70 zł - cena papierów elegancko rośnie. Ma to zapewne związek z wczorajszym komunikatem, w myśl którego spółka z grupy 4Fun, mianowicie Bridge2Fun, podpisała umowę o współpracy z T-Mobile Polska. Będzie dla tego operatora świadczyć usługi reklamowe.
J. Sobal
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5716 gości