Oblicza telewizji i nie tylko
- Utworzono: środa, 19, październik 2016 20:47
W dzisiejszym raporcie zbiorczym omówimy trzy przedsiębiorstwa, które zajmują się m.in. nadawaniem kanałów telewizyjnych oraz emisją reklam taką właśnie drogą. Faktycznie jednak profil ich działalności jest szerszy - i obejmuje też PR, marketing czy różne poza-telewizyjne formy reklamy.
Nasi protagoniści to 4FunMedia, ATM Grupa oraz Kino Polska TV. W zasadzie interesować będzie nas przede wszystkim opis ich podstawowych wskaźników finansowych, ale wypada krótko przedstawić tę trójkę bohaterów także od strony działalności operacyjnej.
4Fun Media prowadzi kilka stacji telewizyjnych (jak np. 4FUN.TV czy 4FUN.HITS i 4FUN FIT & DANCE), ma poza tym multimedialną platformę internetową i realizuje działania marketingowe czy konsultingowe. Firma weszła niedawno w obszar reklamy billboardowej (i pokrewnej), przejmując spółkę Screen Network.
ATM Grupa istnieje od 1992 roku i produkuje programy telewizyjne - np. teleturnieje czy seriale. Na swoim koncie ma np. "Świat według Kiepskich", "Falę zbrodni", "Ranczo", "Awanturę o kasę", "Ojca Mateusza" i wiele innych tytułów. Emitowane były one np. na Polsacie czy w TVP1 i TVP2. Grupa ma poza tym własny kanał: ATM Rozrywka.
Trzeci bohater to Kino Polska TV - firma, która realizuje produkcję filmową, emisję i produkcję kanałów telewizyjnych, archiwizację dzieł polskiej kinematografii czy działalność wydawniczą różnego rodzaju. W grupie są spółki Cyfrowe Repozytorium Filmowe sp. z o.o., KPTV Media sp. z o.o. oraz Filmbox International Ltd. Filmbox prowadzi dystrybucję kanałów filmowych o różnej tematyce.
Oto i skonsolidowane wyniki tych trzech przedsiębiorstw - za pierwsze półrocza lat 2015 i 2016.
Największe przychody miała ATM Grupa - 77,1 mln zł - ale najwyższą dynamikę zanotowała 4Fun Media. Było to niemal 88 proc., finalna kwota wyniosła prawie 18 mln zł. Zwyżka wpływów była w dużej mierze skutkiem wprowadzenia do grupy podmiotu Screen Network, o czym już wspominaliśmy.
Obroty ATM wzrosły o 3,7 proc., a przychody KP TV - o 6,2 proc., do 56,13 mln zł.
Wszystkie trzy grupy tak w tym roku, jak i rok temu kończyły pierwsze półrocze na plusie. Nie było więc strat. Największy zysk kwotowy miała firma KP TV - było to 9,4 mln zł. Była to też najlepsza marża netto (16,8 proc., choć nieco słabsza niż rok wcześniej). Grupa ta wygrywa także w kategoriach rentowności operacyjnej (17,8 proc.) i EBITDA (42 proc.).
ATM Grupa miała niższe poziomy (przy czym r/r wzrosła tylko marża netto), najniższe zanotowała 4Fun Media. Spółka miała 4,14 proc. rentowności na czysto. Rok wcześniej było to ponad 12 proc. Cóż, koszty działalności znacznie się zwiększyły wraz z ogólnym rozwojem i zwyżką obrotów - ale zyski (jeszcze?) za tym nie nadążają.
Zerknijmy na pozycje bilansowe:
Suma bilansowa ATM to aż 307,5 mln zł, z czego 68 proc. przypada na aktywa trwałe. Dominują one też w pozostałych dwóch podmiotach.
Tylko ATM Grupa pod koniec czerwca zachowywała złotą regułę bilansową, jeśli rozumieć ją ortodoksyjnie - jako pełne (lub z nadwyżką) pokrycie kapitałem własnym majątku trwałego. Z drugiej strony, 4FunMedia odbiega od tej reguły tylko minimalnie. Bardziej różni się od niej KP TV.
Wskaźnik płynności bieżącej 4Fun Media jest dość niski (tylko 1,05 pkt), w Kino Polska też nie przyjmuje on zbyt wysokiej wartości (w półroczu spadł z 2,2 pkt do 1,25 pkt). Dla odmiany, w ATM mamy aż 2,68 pkt.
Największe zadłużenie prezentuje KP TV - to 55 proc. sumy bilansowej. Rzecz wiąże się ze wzrostem, jaki nastąpił w ciągu 6 miesięcy: m.in. zaciągnięto wysokie zobowiązania długoterminowe, choć bieżące też wzrosły. Wcześniej ogólne zadłużenie opiewało na 26 proc. Z drugiej strony, może być to oznaka inwestycji i rozwoju - np. aktywa trwałe też wzrosły.
W ATM i 4Fun ogólne zadłużenie oscyluje w okolicach niewysokiego poziomu 30 proc. Wszystkie trzy firmy mają dobrą wypłacalność natychmiastową, najwyższą notuje ATM (53 proc.).
Rzut oka na wykresy kursu:
W przypadku ATM można się doszukiwać trendu wzrostowego, począwszy od 24 sierpnia 2015 (dołek na 3 zł). Niedawno wykres ocierał się o 4 - 4,05 zł, później wycena została lekko skorygowana. Zdaje się jednak, że trend został potwierdzony.
Wysokie ceny akcji 4Fun Media notowano przez krótki czas wiosną tego roku (nawet 7,30 zł). Później nastąpiła przecena, ale rejon 4,70 - 4,76 zł trzyma się jako wsparcie. Dzisiejsza sesja to mocny wzrost - zapewne na fali komunikatu grupy o tym, że jej podmiot zależny podpisał umowę o współpracy z T-Mobile.
Na wykresie KP TV widać było mocny trend zwyżkowy, wszczęty w lipcu poniżej 11 zł. Został on jednak najpierw skorygowany przy 13,50 zł, później zaś pokonany. Widać próbę powrotu na wyższe poziomy po odbiciu od 13,50 zł, ale rzecz nie jest przesądzona - oporem może być 13 zł albo dawna linia trendu.
J. Sobal
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5783 gości