LPP - w trzecim kwartale strata
- Utworzono: wtorek, 15, listopad 2016 04:06
LPP to jeden z krajowych liderów branży odzieżowej. Firma ma oczywiście zasięg międzynarodowy. Projekty odzieży sporządzane są w gdańskim biurze przedsiębiorstwa, produkcja natomiast realizowana jest zarówno w Polsce, jak i poza nią (w Chinach czy Bangladeszu).
Marki, które obsługuje LPP, to np. Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Struktruę grupy kapitałowej opisuje następująca tabela (na podstawie raportu okresowego):
Wszystkie te podmioty kontrolowane są niemal w 100 proc. przez spółkę dominującą. Grupa ma 4 spółki zależne w kraju oraz 18 zagranicznych.
Wyniki skonsolidowane za trzy kwartały roku 2016 prezentowały się następująco:
Przychody za trzy kwartały roku 2016 to 4,16 mld zł. Wzrosły one w skali rocznej o 17,2 proc. To, co nas uderza, to spadek zysków w roku bieżącym. Widać było to już w pierwszym kwartale (kiedy zanotowano straty) oraz w półroczu.
Może inaczej: wynik brutto na sprzedaży za trzy trymestry powiększył się, acz tylko o 6 proc. EBITDA skurczył się wymownie, podobnie wynik operacyjny - który finalnie uplasował się na poziomie 27,36 mln zł. Rok wcześniej było to w analogicznym okresie aż 267,3 mln zł. Jak widać, odpowiednia rentowność spadła z 7,52 proc. do 0,66 proc. Marża netto zmniejszyła się z 5,04 proc. do 0,43 proc.
Oto dane bilansowe:
Suma bilansowa to ogółem 3,75 mld zł. Złota reguła bilansowa jest zachowana. Wskaźnik płynności bieżącej spełnia teoretyczne minimum (wynosi 1,26 pkt). Ogólne zadłużenie to ok. 49 proc., przede wszystkim ma ono charakter krótkoterminowy. Wypłacalność natychmiastowa wzrosła w skali rocznej z 9 proc. do 17 proc. Środki pieniężne opiewały w finale września na 266 mln zł.
Przypomnijmy lata 2014 - 2015, tj. wyniki roczne grupy:
Przychody za rok 2015 to 5,13 mld zł. W skali rocznej wzrosły o 7,6 proc. Wynik netto za rok ubiegły to 351,3 mln zł. Marża wyniosła 6,85 proc., ae rok wcześniej było to aż 10,10 proc. Rentowność operacyjna zmniejszyła się z 12,8 proc. do 9,8 proc.
Co do III kwartału 2016, to z raportu dowiadujemy się, że w okresie tym kontynuowano rozbudowę sieci sprzedaży sklepów wszystkich marek. Wiele nowych otwarć zrealizowano w Niemczech czy np. Rosji (11 przypadków). Ostatecznie pod koniec września LPP posiadała 1668 sklepów w 18 krajach o łącznej powierzchni 888 tys. metrów kw. Najwięcej jest sklepów marki Reserved (449). Drugie miejsce to Cropp (375), trzecie to House (326). Marka Reserved zanotowała 661 mln zł przychodów, w relacji rocznej wzrosły one o 18 proc.
Spadek zysków to m.in. skutek rezerw i odpisów związanych z zamknięciem marki Tallinder. Poza tym wzrosły koszty sklepów i centrali. Saldo przychodów i kosztów finansowych w III kwartale było ujemne. Finalnie w samym III trymestrze zanotowano 4,8 mln zł EBIT oraz 6,5 mln zł straty netto.
Na wykresie przez długi czas utrzymywała się tendencja spadkowa. W kwietniu 2016 zanotowano szczyt na poziomie 6280 zł, w końcówce września mieliśmy z kolei dołek na poziomie 3750 zł. Później doszło do odwrócenia sytuacji, ale na razie oporem okazała się granica 6 tys. zł. Cena wkrótce spadła, wskaźnik %R dał sygnał pro-sprzedażowy. Teraz skłania się do pro-zakupowego.
Adam Witczak
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5721 gości