Solar Company - wciąż in minus
- Utworzono: czwartek, 17, listopad 2016 04:04
Sieć sprzedażowa Solar Company to 74 własne sklepy, 19 placówek franczyzowych i 76 sklepów partnerskich. Firma oferuje odzież damską - sukienki, spódnice, tuniki, swetry, płaszcze itd. Akcjonariat jest podzielony pomiędzy podmioty Waxon Investments Ltd. (29,98 proc.), Stanmax Co Ltd. (14,99 proc.) i Veraques Ltd. (14,99 proc.). Ponad 40 proc. przypada na free float.
Grupa kapitałowa nie jest specjalnie skomplikowana. W istocie należy do niej tylko jedna spółka zależna, mianowicie PHU Solar sp. z o.o.
Wyniki skonsolidowane za trzy pierwsze trymestry 2016 roku wyglądały tak:
Przychody wyniosły 101,96 mln zł - w skali rocznej spadły o ok. 2,6 proc. Sam trzeci kwartał cechował się obrotami mniejszymi o 7,1 proc. niż analogiczny okres roku 2015. To skutek zmian pogodowych, które w tej branży mogą nieźle wpływać na sprzedaż.
Zarząd pisze o stabilizacji sprzedaży w sklepach własnych i partnerskich - podczas gdy w sieci franczyzowej doszło do obniżki o 22,3 proc. To skutek zamknięcia sklepów w Elblągu, Hanowerze i Bristolu.
Rok temu trzy trymestry dały ujemne wyniki - i w tym roku też tak było. Strata operacyjna wyniosła ponad 3 mln zł. Strata netto to 2,5 mln zł. Marże wyniosły zatem odpowiednio -2,96 proc. i -2,48 proc. W skali rocznej zatem trochę się podniosły, tj. zbliżyły odrobinę do zera.
W bilansie dominują aktywa obrotowe, podobnie jak np. w Redan czy Monnari. Płynność bieżąca jest niezwykle wysoka - aż 15,8 pkt. Wynika to z faktu, że zadłużenie ogólne firmy (grupy) jest bardzo niskie, raptem 7 proc. Z perspektywy bezpieczeństwa wypłacalności to plus, aczkolwiek trzeba pamiętać, że często pewien poziom finansowania obcego może być dobry, z uwagi na zjawisko dźwigni finansowej.
Złota reguła bilansowa jest zachowana, bo kapitał własny wielokrotnie przewyższa aktywa trwałe. Wysoko stoi wypłacalność natychmiastowa (54 proc.), nawet jeśli w skali rocznej spadła. Wskaźniki ROE i ROA za 9 miesięcy 2016 poprawiły się, ale oczywiście nadal były ujemne.
Firma Solar Company nadal prowadzi działania marketingowe, odświeżając wizerunek i zmieniając sposoby komunikacji z klientami. Prowadzi także program lojalnościowy.
Spójrzmy na wykres:
Trend wzrostowy na Solar Company jest aktualny. W styczniu cena odbiła się od 0,82 zł, teraz mamy ok. 1,20 - 1,30 zł. Maksima z września to 1,43 zł. Wsparcie można lokować przy 1,12 zł.
J. Sobal
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 4983 gości