Vivid Games - mocne zamiary
- Utworzono: wtorek, 29, listopad 2016 04:02
W połowie października, analizując półroczne wyniki finansowe Vivid Games, zwróciliśmy uwagę na fakt, że staż giełdowy tego przedsiębiorstwa jest zarówno krótki, jak i długi. Krótki - bo na głównym parkiecie GPW funkcjonuje od końcówki września 2016. Długi - gdyż na NewConnect spółka pojawiła się w czerwcu 2012.
Wykres kursu akcji, ale tylko od czasu 'drugiego debiutu', prezentuje się tak:
Minimum z 17 listopada to 3,70 zł. Później notowania poszły w górę. Być może rodzi się nowa tendencja - wzrostowa. Z drugiej strony, stary trend, spadkowy, wciąż gra silną rolę.
Vivid Games to firma z branży gier komputerowych. Przygotowane i sprzedawane przez nią tytuły to np. Prime Time Rush, Real Boxing (dwie części), Ski Jumping Pro czy Godfire: Rise of Prometheus. Są to rozmaite gry: symulujące sporty zimowe, boks, wyścigi samochodowe czy strzelaniny.
W ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku jednostka dominująca zanotowała 18,9 mln zł przychodów (wzrost r/r o 30 proc., ale w samym III kw. obrót był mniejszy niż rok temu). Jej wynik na czysto okazał się niestety ujemny (4,61 mln zł straty, w tym 2,87 mln zł w III trymestrze), gdy rok temu miała 47,5 mln zł zysku na czysto, głównie dzięki pozostałym przychodom operacyjnym.
Przedsiębiorstwo tworzy jednak grupę - o następującej strukturze:
Otóż rezultaty tejże grupy zaprezentowały się w badanym okresie następująco:
Przychody były w zasadzie tożsame z jednostkowymi - wyniosły 18,9 mln zł. Znacznie wzrosły r/r. A co z zyskami? Tu sprawa jest szczególna. Wynik netto na sprzedaży silnie spadł, ale EBITDA i EBIT dobrze wzrosły. W szczególności np. marża netto zwiększyła się z niemal 6 proc. do 15,9 proc. Zysk netto znacznie się jednak skurczył. Rok temu wspomogła go spora dodatnia kwota na pozycji podatku dochodowego, tym razem tak nie było. Finalna marża to nieco ponad 6 proc.
W bilansie skonsolidowanym mamy 29,6 mln zł aktywów trwałych oraz 6,82 mln zł obrotowych. Nie jest zachowana złota reguła i grupa trochę się od niej przez rok oddaliła. Płynność bieżąca spadła z 1,22 pkt do 0,74 pkt przez 12 miesięcy. Ogólne zadłużenie udało się obniżyć, to akurat pozytyw (z 55 proc. do 39 proc.). Wypłacalność natychmiastowa pozostaje dość wysoka (ostatnio 42 proc.).
Tytuły i serie, które zarząd uważa obecnie za istotne i perspektywiczne, to np. RealBoxing czy Metal Fist. Ta druga jest w przygotowaniu, przy czym w I kw. 2017 powinna zostać zaprezentowana na platformach iOS oraz Android. Co do marki RealBoxing, to działa ona już od kilku lat, na razie dała 37 mln zł przychodów. W II kw. 2017 ma zostać zaprezentowana kolejna część serii - której patronować będzie autentyczny pięściarz Manny Pacquiao. Co więcej, gracze będą mogli wcielić się w jego postać i rozgrywać jego turnieje.
W ogóle zresztą Vivid chce wydać w przyszłym roku pięć gier, w tym dwie własne - ale ostatecznie może się okazać, że tytułów będzie jeszcze więcej.
Głównymi akcjonariuszami Vivid są Remigiusz Kościelny oraz Jarosław Wojczakowski (po 27,11 proc. w kapitale i głosach). Free float to 45,78 proc.
B. Garga
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 3531 gości