LiveChat na żywo
- Utworzono: poniedziałek, 16, styczeń 2017 04:00
Przed nami LiveChat Software. Przedsiębiorstwo to funkcjonuje w branży informatycznej. Głównym elementem oferty jest usługa LiveChat, która ułatwia kontakt pomiędzy pracownikami danego przedsiębiorstwa (w formie aplikacji kierowanej do klientów biznesowych). LiveChat Software S.A. tworzy grupę kapitałową wraz z kontrolowaną w 100 proc. spółką zależną Livechat Inc z USA.
W tej grupie rok obrotowy zaczyna się 1 kwietnia danego roku kalendarzowego, zaś kończy się w finale marca roku następnego. Stąd też najnowsze dane, o których możemy mówić, mają charakter półroczny, tj. dotyczą okresu sfinalizowanego pod koniec września 2016.
W tymże sześciomiesięcznym okresie przychody skonsolidowane wzrosły w skali rocznej o 45,9 proc. Zysk netto LiveChat powiększył się o 48,1 proc. Zarząd ocenił te wyniki jako bardzo dobre, co oczywiście nie może nas dziwić. Według władz spółki uzyskane rezultaty stanowią dowód tego, że firma jest w stanie znacząco zwiększać skalę działalności, zachowując przy tym wysoką efektywność biznesową.
Marże, które osiąga LiveChat, są i mogą być 'bardzo wysokie', bo taki jest model biznesowy - który łączy niski koszt pozyskania klientów ze zdolnością szybkiego zwiększania bazy abonenckiej. Poza tym główna usługa jest wzbogacana regularnie o nowe funkcje, rośnie też zatrudnienie w przedsiębiorstwie (pod koniec września to było 67 osób, rok wcześniej 48).
Wycena rynkowa grupy LiveChat też jest dość wysoka. To efekt trendu wzrostowego, widocznego na wykresie:
Klarowny trend wzrostowy zaczął się jesienią roku 2015. Wtedy można było walory kupować nawet za ok. 26,10 - 27 zł od sztuki. Rok później trend nieco wyhamował, skonsolidował się. Wsparcia to ok. 46,15 zł i 44,10 zł. Opór to 51,95 - 52 zł.
Zerknijmy na tabelki skonsolidowanych kwot:
Narastające obroty to 34,5 mln zł, już wyżej pisaliśmy o tym, jak bardzo się poprawiły w stosunku rocznym. Wypracowano 23,4 mln zł zysku operacyjnego i 18,8 mln zł zysku na czysto. W ten sposób wypracowano marże takie jak 67,7 proc. operacyjnie (rok wcześniej 66,6 proc.) i 54,5 proc. netto (poprzednio 53,7 proc.).
W samym trzecim kwartale rezultaty też były dobre. Mieliśmy zwyżkę przychodów i wyników r/r, a także rentowności na poziomach bardzo zbliżonych do tych z roku 2015.
Oto dane bilansowe:
Grupa ma bardzo małe, niemal zerowe zobowiązania długoterminowe, natomiast krótkoterminowe, choć dużo większe, to i tak są skromne w relacji do aktywów (nawet tylko obrotowych). Innymi słowy, ogólne zadłużenie jest niskie (15 proc.), a wskaźnik płynności bieżącej wysoki (5,64 pkt). Grupa bez problemu zachowuje złotą regułę bilansową, ma też znaczne pokłady środków pieniężnych (choć oczywiście pieniądze, generalnie rzecz biorąc, powinny być inwestowane lub wypłacane, jeśli zaczynają narastać).
Na dzień 1 stycznia 2017 roku firma LiveChat miała ponad 18 tys. klientów korzystających z płatnej wersji produktu. W relacji miesięcznej przybyło niemal 300 użytkowników (biorąc pod uwagę odejścia). 1 stycznia 2016 klientów było mniej niż 14 tys., tak więc widać niewątpliwy postęp.
Adam Witczak
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 4114 gości