LPP i najnowsze rezultaty
- Utworzono: czwartek, 23, luty 2017 08:34
Jak wiadomo, nie każdy może sobie pozwolić na zakup większego pakietu akcji LPP. Ba, wielu nie zakupi nawet jednej sztuki - biorąc pod uwagę, że w ostatnich dniach kurs pozycjonuje się w pobliżu 5,5 tys. zł.
Firma właśnie przedstawiła raport za rok 2016. Przypomnijmy, że w III kwartale przedsiębiorstwo zanotowało stratę skonsolidowaną na czysto.
Spójrzmy na rezultaty roczne z raportu za IV trymestr. Są to dane całej grupy - skonsolidowane:
Przychody to aż 6,02 mld zł. W skali rocznej zwiększyły się o 17,3 proc. Były też znacznie większe niż w roku 2014.
Część pozycji wynikowych uległa jednak redukcji. Właściwie z tego, co prezentujemy w tabeli, wzrósł tylko wynik brutto na sprzedaży - z 2,74 mld zł do 2,93 mld. Nie wystarczyło to jednak do poprawienia marż. Przeciwnie, rentowność zmniejszyła się z 53,5 proc. do 48,7 proc.
Rentowności EBITDA, EBIT i netto też uległy obniżce, aczkolwiek tutaj dodatkowo spadły i kwoty. Tak np. wynik netto zmniejszył się z 351,3 mln zł do 176 mln zł. Odpowiednia marża skurczyła się z 6,85 proc. do 3,81 proc.
Spójrzmy na marże operacyjne: 12,8 proc. w 2014, 9,8 proc. w 2015 i już tylko 3,8 proc. w 2016.
W samym IV kwartale wypracowano 158,2 mln zł zysku na czysto, rok wcześniej 172,3 mln zł. Uzyskany rezultat był w zasadzie zgodny z zapowiedziami przedsiębiorstwa.
LPP to jeden z krajowych liderów branży odzieżowej. Przedsiębiorstwo ma zasięg międzynarodowy. Projekty odzieży sporządzane są w gdańskim biurze przedsiębiorstwa, a produkcję prowadzi się zarówno w Polsce, jak i poza nią (w Chinach czy Bangladeszu).
Marki, które obsługuje LPP, to np. Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Grupa kapitałowa składa się (prócz spółki-matki) z czterech krajowych podmiotów zależnych i 19 podmiotów zagranicznych.
Jak widzimy, pod koniec minionego roku aktywa trwałe opiewały na 1,84 mld zł. Majątek obrotowy był mniej więcej taki samy. Złota reguła bilansowa jest zachowana, wskaźnik płynności bieżącej pozycjonuje się również dość wysoko (1,44 pkt). Ogólne zadłużenie to 42 proc., jest dość niskie. Dobrze stoi wypłacalność natychmiastowa - w skali rocznej wzrosła z 17 proc. do prawie 30 proc.
Niestety, źle zaprezentowały się ROE i ROA - tzn. gorzej niż przed rokiem. Np. ROE spadł z 21,4 proc. do 9,3 proc., a ROA z 12 proc. do 4,9 proc.
Na koniec roku 2016 grupa LPP miała 1703 sklepy w 18 krajach. Najwięcej (461) jest podmiotów marki Reserved, natomiast 379 to Cropp. 330 przypada na House, 290 na Mohito, 198 na SiNSAY. Małe znaczenie ma marka Tallinder (9 obiektów). Outletów jest 36.
W IV kwartale 2016 marka Reserved miała przychody na poziomie 828 mln zł, r/r wzrosły o 9,8 proc. O 14,7 proc. r/r zwiększyły się obroty Cropp, o 21 proc. Mohito, o 13,2 proc. House, zaś o 29 proc. - sprzedaż SiNSAY.
Spójrzmy jeszcze na wykres kursu akcji:
W kwietniu 2016 zanotowano szczyt na 6280 zł. Później notowania poszły na południe. Pod koniec września doszło do odbicia od 3750 zł. Później testowano 6000 zł, ale nie udało się wybić wyżej. Cena znów spadła, blokadą okazał się poziom 5000 zł. Aktualnie wskaźnik CMO daje sygnał pro-sprzedażowy, albo raczej - zmierza ku temu. Poziom oporu to ok. 5500 zł.
J. Sobal
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5740 gości