4fun - for profits
- Utworzono: środa, 14, czerwiec 2017 08:04
4fun Media S.A. to grupa kapitałowa z rynku mediów cyfrowych i reklamy. Posiada telewizję muzyczną z trzema kanałami: 4FUN.TV, 4FUN GOLD HITS oraz 4FUN DANCE. Treść wideo jest transmitowana m.in. poprzez telefonię komórkową, platformy IPTV, internet czy standardową telewizję.
Firma świadczy także usługi dystrybucyjne i consultingowe da nadawców kanałów tematycznych obecnych na krajowym rynku (przy czym chodzi głównie o nadawców zagranicznych). Co więcej, 4fun jest aktywna również na rynku tzw. reklamy zewnętrznej, a to dzięki włączeniu do grupy spółki o nazwie Screen Network S.A. Jest to, jak czytamy, lider rynku Digital Signage w Polsce. Chodzi o reklamę bazującą na ekranach cyfrowych, które umieszczane są w przestrzeniach miejskich i zarządzane przy pomocy jednego systemu informatycznego.
Ostatecznie do grupy należą:
- 4fun Media S.A.
- Screen Network S.A.
- Program sp. z o.o.
- Bridge2FUN sp. z o.o. (hybrydowa agencja reklamowa)
Spójrzmy na wyniki 4fun Media z lat 2009 - 2016 (wyniki roczne, skonsolidowane):
Tylko raz zanotowano straty, zresztą dość poważne. Było to w roku 2014, gdy na czysto grupa straciła 6,4 mln zł. Tym samym ujemna rentowność netto wyniosła -29,6 proc. (marża operacyjna była 37,9 proc. poniżej zera).
Zaraz potem firma wyszła na plus. Lata 2015 i 2016 były czasem zysków, jakkolwiek marże nie były tak dobre jak w okresie 2009 - 2013. Mało tego, w 2016 roku wygenerowano nader skromne zyski - mimo znacznego wzrostu przychodów (z 24,8 mln zł do 38,15 mln zł, tj. o 54 proc.).
Zerknijmy zatem na pierwszy kwartał roku 2017:
Przychody znów wzrosły r/r, do 9,61 mln zł, czyli o 12 proc. Na szczęście poprawiły się i zyski. Na przykład wynik operacyjny podskoczył z niespełna pół miliona złotych do ponad miliona, co przełożyło się na poprawę odpowiadającej mu rentowności z 5,7 proc. do 10,7 proc.
A oto dane bilansowe:
Aktywa trwałe w kwocie 26,9 mln zł to przede wszystkim wartość firmy (wyceniana przez nią na 16,3 mln zł) i inne wartości niematerialne. Majątek obrotowy to głównie należności handlowe (9,7 mln zł).
Złota reguła bilansowa jest zachowana, to dobrze. Płynność bieżąca r/r poprawiła się z niespełna 1 pkt do prawie 1,5 pkt. Zadłużenie ogólne spadło z 32 proc. do 25 proc., a wypłacalność natychmiastowa podniosła się z 12 proc. do 28 proc. ROE i ROA polepszyły się.
Głównym źródłem przychodów grupy była reklama telewizyjna (58,4 proc. kwoty). Reklama zewnętrzna dała 1,4 mln zł, o połowę mniej (niestety) niż rok wcześniej. Zdaniem zarządu, baza w tym segmencie była rok temu po prostu nadzwyczaj wysoka.
Spójrzmy jeszcze na wykres kursu:
Od 16 lutego 2017 widać wzrost notowań, począwszy od minimum na 4,50 zł. W międzyczasie wygenerowano szczyt na 6,87 zł, po czym wycena spadła. Teraz mamy ok. 5,50 - 6,00 zł. Wskaźnik POS na szczęście przymierza się do przedstawienia sygnału pro-zakupowego.
B. Garga
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5826 gości