CCC - zyski i skala biznesu
- Utworzono: środa, 11, październik 2017 09:23
Ten, komu udało się zakupić papiery CCC w styczniu 2016 roku, w szczególności po minimalnej cenie 108,45 zł, nie może dziś narzekać. Wykres ociera się już o linię 300 zł. Trend wzrostowy pozostaje aktualny. Oczywiście to rodzi podejrzenia o możliwość wygenerowania większej korekty - choćby dlatego, że szczęśliwcy mogą zechcieć zrealizować zyski.
W półrocznym sprawozdaniu zarządu CCC mamy kilka syntetycznych i dość spektakularnych informacji na temat skali działalności tego obuwniczego biznesu. I tak np. w magazynach CCC można pomieścić 18 mln par obuwia. Fabryka w Polkowicach wyprodukowała dotąd 2,2 mln sztuk. Z centrum logistycznego CCC można każdego dnia wysłać milion par butów.
Oto i skonsolidowane wyniki finansowe:
Oczywiście w latach 2014 - 2016 nie notowano żadnych strat. Najlepsze rentowności widać było w 2014, ale późniejsze osłabienie nie było drastyczne. Na przykład marża operacyjna za rok ubiegły to 11,7 proc., rok wcześniej było 11,1 proc., w 2014 natomiast 12,1 proc.
Marża brutto na sprzedaży pozostaje wysoka, wyraźnie powyżej 50 proc. Roczne przychody za rok 2016 to 3,18 mld zł, w skali rocznej powiększyły się wymownie, aż o 38 proc.
W pierwszych sześciu miesiącach 2017 roku obroty opiewały na 1,85 mld zł. W relacji rocznej wzrosły o 1/3. Wynik operacyjny podniósł się jednak tylko o 1/4, stąd jego marża opadła z 9,4 proc. do 8,8 proc. Rentowność netto obniżyła się z 8,1 proc. do 6,1 proc.
Oto dane bilansowe:
W majątku dominują aktywa obrotowe, ostatnio wyceniane na blisko 2 mld zł. Złota reguła bilansowa nie jest zachowana, ale CCC jako grupa odbiega od niej tylko nieznacznie. Wskaźnik opiewa na 0,90 pkt.
Wskaźnik płynności bieżącej na poziomie 1,46 pkt jest w miarę przyzwoity, dobrze prezentuje się 24-procentowa wypłacalność natychmiastowa. Ogólne zadłużenie to 68 proc. sumy bilansowej.
Głównym źródłem skonsolidowanych obrotów CCC są buty (89 proc.), torebki dały w badanym okresie ok. 5,7 proc., akcesoria 5,3 proc. Co do formy sprzedaży, to 81,4 proc. dał detal, 4,5 proc. hurt, a 14,1 proc. segment e-commerce. Geograficznie rzecz biorąc, Polska była odpowiedzialna za 61,4 proc. przychodów, Europa Środkowa i Wschodnia za 24,7 proc., Europa Zachodnia za 12 proc.
Grupa CCC liczy obecnie 889 sklepów zlokalizowanych w 16 krajach. Zatrudnia 12 tys. pracowników. Rocznie sprzedaje 34 miliony par butów.
J. Sobal
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 3990 gości