• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

OT Logistics - pewnego rodzaju osłabienie

W zakładce "Co robimy?" na witrynie firmy OT Logistics widzimy następujące kategorie: porty i terminale, żegluga śródlądowa, spedycja, kolej, intermodal.

Rzeczywiście, jest to duże i znane przedsiębiorstwo transportowe tudzież logistyczno-spedycyjne. Grupa wywodzi się z dawnego przedsiębiorstwa Odra-Trans. Posiada flotę ok. 800 jednostek żeglugi śródlądowej. Zajmuje się przeładunkiem w portach krajowych i niemieckich. Ma terminale morskie w Świnoujściu, Kołobrzegu i Gdyni oraz port śródlądowy we Wrocławiu (i jeszcze jeden terminal, mianowicie w pobliżu Medyki). Współpracuje z takimi klientami jak Węglokoks / Vatenfall Berlin czy Kogeneracja, a także US Steel Corporation, ArcelorMittal czy EDF Polska. Oferuje transport wszelkich towarów masowych i drobnicowych. Prowadzi także prace hydrotechniczne i wydobywa kruszywo oraz piasek z dna rzek. Działalność przewozowa sięga krajów zachodnioeuropejskich, np. Holandii czy Belgii.

To akcjonariat podmiotu dominującego, na bazie danych ze strony:

W I - II kw. 2017 skonsolidowane wyniki tego biznesu wyglądały tak:

Powinna się nam zapalić czerwona lampka - jak czerwona jest strata za badany okres. Strata netto, bo operacyjnie wypracowano zysk. Był on jednak daleko mniejszy niż rok wcześniej, wyniósł 7,16 mln zł, gdy w I - II kw. 2016 notowano 12,8 mln zł. Co więcej, ta redukcja nastąpiła pomimo wzrostu przychodów o solidne 24,4 proc. Tym samym rentowność operacyjna zmniejszyła się z 3,7 proc. do 1,6 proc.

Marża netto spadła z 1,3 proc. do poziomu ujemnego, do -1 proc. Innymi słowy, strata netto opiewała na 1 proc. obrotów. Słaby był tak naprawdę drugi kwartał 2017, bo przyniósł on 2,16 mln zł straty operacyjnej i 7,74 mln zł straty na czysto.

Warto tu powiedzieć, że w II kw. 2017 nawet zysk brutto na sprzedaży silnie się zmniejszył: z 22,5 mln zł do 15,7 mln zł. Dynamika kosztu własnego sprzedaży okazała się większa od dynamiki wpływów.

Aktywa trwałe grupa OT wycenia na 647 mln mln zł, obrotowe na 281,4 mln zł. Przedsiębiorstwo dość znacząco odbiega od złotej reguły bilansowej, kapitał własny nie pokrywa nawet połowy majątku długoterminowego, co nie jest dobre.

W skali półrocznej i rocznej silnie spadła płynność bieżąca - teraz to tylko 0,78 pkt. Także wypłacalność natychmiastowa się obniżyła, wynosi 10 proc. Ogólne zadłużenie jest w górnych granicach normy, a może nawet wypada je uznać za wysokie: to 69 proc. sumy bilansowej. Daje to 2,2 pkt, gdy mowa o zadłużeniu kapitału własnego.

A jak wyglądały dane roczne z lat ubiegłych?

Ani razu w latach 2014 - 2016 nie wygenerowano jakichkolwiek strat, a w 2016 rentowność operacyjna, choć gorsza niż w 2014, to jednak była lepsza niż rok wcześniej. Marża netto uplasowała się jednak relatywnie nisko: 1,4 proc. Przychody były niższe niż w poprzednich dwóch okresach.

W czerwcu 2017 zakreślono dołek na poziomie 19,51 zł, jeśli chodzi o kurs akcji OT Logistics. Od tego czasu wycena wzrosła, niedawno było nawet 23,70 zł, ale najnowszy sygnał oscylatora MTM2 jest pro-sprzedażowy. Wsparcia to 22,50 zł, 22,20 zł i 22 zł.


B. Garga

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze