4fun w akcji
- Utworzono: poniedziałek, 08, styczeń 2018 08:37
4fun Media S.A. to grupa kapitałowa działająca w branży mediów cyfrowych i reklamy. Dysponuje telewizją muzyczną z trzema kanałami: 4FUN.TV, 4FUN GOLD HITS oraz 4FUN DANCE. Treść wideo jest transmitowana m.in. poprzez telefonię komórkową, platformy IPTV, internet czy standardową telewizję.
Firma świadczy także usługi dystrybucyjne i consultingowe da nadawców kanałów tematycznych obecnych na krajowym rynku (przy czym chodzi głównie o nadawców zagranicznych). Prócz tego, 4fun jest aktywna również na rynku tzw. reklamy zewnętrznej, a to dzięki włączeniu do grupy spółki o nazwie Screen Network S.A. Jest to lider rynku Digital Signage w Polsce. Mowa o reklamie bazującej na ekranach cyfrowych, które umieszczane są w przestrzeniach miejskich i zarządzane przy pomocy jednego systemu informatycznego.
Ostatecznie do grupy należą:
- 4fun Media S.A.
- Screen Network S.A.
- Program sp. z o.o.
- Bridge2FUN sp. z o.o. (hybrydowa agencja reklamowa)
Spójrzmy w takim razie na wyniki skonsolidowane z trzech pierwszych kwartałów lat 2013 - 2017:
W roku 2015 obroty były w badanym okresie stosunkowo niskie, niemniej potem ruszyły w górę, osiągając w I - III kw. 2016 poziom 26 mln zł. Rok później, czyli w niedawno zakończonym 2017, czas dziewięciu miesięcy przyniósł 32,5 mln zł przychodów. To wzrost r/r o 25 proc., o jedną czwartą.
Wynik operacyjny rok wcześniej był mizerny, zaś w 2017, licząc do 30 września, całkiem solidny: 5,36 mln zł. Tym samym odpowiednia marża podniosła się z 1,4 proc. do 16,5 proc. Rentowność netto wzrosła z 0,23 proc. do 13,3 proc.
Przypomnijmy teraz dane roczne z lat 2009 - 2016:
Rok 2014 rzeczywiście był słaby, zakończył się ciężkimi stratami. Rok 2015 był znacznie lepszy, 2016 taki sobie - ale na plusie. Ostatecznie średnie roczne przychody w badanych latach opiewały na 25,2 mln zł. Przeciętny zysk operacyjny to 4,2 mln zł. Średnie z marż to odpowiednio: 27 proc. (EBITDA), operacyjna (17,4 proc.) i na czysto (15 proc.).
Tutaj mamy pozycje bilansowe:
Aktywa trwałe na koniec września 2017 to 27,4 mln zł, obrotowe to tylko 14,4 mln zł. Zachowana jest złota reguła bilansowa, kapitał własny systematycznie rośnie i przewyższa aktywa długoterminowe.
Wskaźnik płynności bieżącej sytuuje się na poziomie 1,77 pkt, jest więc wysoki i całkiem przyzwoity. Ogólne zadłużenie to raptem 21 proc. sumy bilansowej, jest niskie i wyraźnie spadło w skali rocznej (kwotowo i proporcjonalnie). Spadła też pula środków pieniężnych, ale przy znacznej obniżce zobowiązań krótkoterminowych wypłacalność natychmiastowa i tak się poprawiła, rosnąc z 15 proc. do 19 proc.
Wróćmy jeszcze do aktualnych kwestii finansowych i operacyjnych. W ciągu 9 miesięcy roku 2017 dynamicznie wrosła sprzedaż reklam telewizyjnych (o 20 proc.), zaś obroty agencji reklamowej prowadzonej przez Bridge2Fun wzrosły o 112 proc., do 5,3 mln zł (16 proc. całości obrotów skonsolidowanych). Agencja realizowała m.in. kampanię promującą markę ShowMax.com.
Co do reklamy TV, to dała ona aż 55 proc. całej sprzedaży realizowanej przez grupę. Zarząd 4Fun uważa, że kanały spółki mają mocną pozycję na rynku mimo dużej konkurencji.
W lutym 2017 roku zakreślono dołek wynoszący 4,50 zł. Później wykres ruszył w górę, zaczął się trend wzrostowy. Nadal trwa, a nawet zaostrzył się parę miesięcy temu. Zaliczyliśmy już 11,50 zł, potem przyszła korekta do 9,32 - 9,34 zł - i znów ruch w górę. Wskaźnik POS daje sygnał pro-zakupowy.
J. Sobal
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 3691 gości