4Fun Media - wysoka dynamika przychodów
- Utworzono: poniedziałek, 09, kwiecień 2018 09:20
4fun Media S.A. to grupa kapitałowa funkcjonująca w segmencie mediów cyfrowych i reklamy. Posiada telewizję muzyczną z trzema kanałami: 4FUN.TV, 4FUN GOLD HITS oraz 4FUN DANCE. Treść wideo jest rozprowadzana m.in. poprzez telefonię komórkową, platformy IPTV, internet czy standardową telewizję.
Przedsiębiorstwo oferuje poza tym usługi dystrybucyjne i consultingowe dla nadawców kanałów tematycznych obecnych na krajowym rynku.
Prócz tego, 4fun działa też na rynku tzw. reklamy zewnętrznej, a to poprzez podmiot zależny Screen Network S.A. Określa się on jako lider rynku Digital Signage w Polsce. Mowa o ekranach cyfrowych, które umieszczane są w przestrzeniach miejskich i zarządzane przy pomocy jednolitego systemu informatycznego.
Ostatecznie do grupy należą (jako jednostki zależne lub powiązane):
- 4fun Media S.A.
- Screen Network S.A.
- Program sp. z o.o.
- Bridge2FUN sp. z o.o. (hybrydowa agencja reklamowa)
- CupSell sp. z o.o.
- FCB sp. z o.o.
- Dooh.net sp. z o.o.
- PRN Polska sp. z o.o.
W roku 2017 przychody skonsolidowane 4Fun Media wyniosły 49,2 mln zł, to znaczy, że r/r wzrosły o 29 proc. To imponujący wynik, ale zyski powiększyły się w sposób jeszcze lepszy. Na przykład w miejsce 1,17 mln zł zysku netto pojawiło się 7,76 mln zł. Tym samym odpowiednia marża podniosła się z 3,1 proc. do 15,8 proc.
Co do rentowności operacyjnej, to tutaj wypracowano ruch z 4 proc. do 17,7 proc. Odrębną kwestią jest to, że dawniej - przez rokiem 2014 - generowano znacznie wyższe marże.
Reklama telewizyjna dała w 2017 roku 47 proc. przychodów grupy kapitałowej, a reklama zewnętrzna 27,3 proc. W tym drugim przypadku kwota to 13,4 mln zł. Godny uwagi jest fakt, że przychody z reklamy zewnętrznej wzrosły r/r o więcej niż połowę.
Zresztą, niemal w każdym segmencie przychodowym, a grupa wyróżnia ich sześć, wpływy się zwiększyły. Jedyny wyjątek to usługi interaktywne, które jednak są zupełnie marginalne (40 tys. zł).
Kanały prowadzone przez 4fun Media utrzymują wysoką pozycję na rynku telewizji muzycznych, równocześnie zaś władze przedsiębiorstwa starają się rozbudowywać sieć reklamy zewnętrznej.
Spójrzmy jeszcze na pozycje bilansowe:
Aktywa trwałe to 32 mln zł, głównie w formie wartości firmy (21 mln zł). Majątek rzeczowy to 5,5 mln zł. W aktywach obrotowych należności to 15,8 mln zł, natomiast gotówka (która silnie wzrosła r/r) pokrywa ok. 1/4 zobowiązań krótkoterminowych. Te ostatnie też się powiększyły w stosunku rocznym - w ogóle zresztą skala działalności wzrosła, vide zwyżka kapitału własnego, o przychodach nie wspominając.
Złota reguła bilansowa jest zachowana, to pozytywne. Płynność bieżąca nie pozycjonuje się bardzo wysoko, ale zdaje się mieścić w normie (pozom 1,3 pkt). Ogólne zadłużenie jest niskie: 33 proc. sumy bilansowej. Wskaźniki ROE i ROA wypadły świetnie (25,7 proc. i 18,6 proc.).
Spójrzmy na wykres:
Pod koniec 2017 roku i na początku 2018 testowano oporowy rejon 11,10 - 11,70 zł. Później przyszło wyraźne osłabienie, aż do 8 zł, ale w finale marca bykom udało się wybronić notowania. Teraz gra toczy się o wsparcie na 10,30 zł oraz o ewentualne pokonanie kursów kreślonych trzy, cztery miesiące temu. Wypada jednak zauważyć, że wskaźnik MTM2 daje klarowny sygnał pro-sprzedażowy.
B. Garga
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5734 gości