4Fun - dobry trend
- Utworzono: poniedziałek, 04, czerwiec 2018 20:25
Grupa 4Fun Media znana jest z rynku telewizyjnego - ale nie ogranicza do niego swej działalności. W każdym razie, jeśli chodzi o TV, to firma prowadzi kanały muzyczne 4FUN.TV, 4FUN GOLD HITS i 4FUN DANCE.
Inny obszar aktywności to segment Digital Signage prowadzony przez podmiot zależny Screen Network S.A. Chodzi o reklamy na ekranach cyfrowych, montowanych w przestrzeniach miejskich. Prócz tego 4Fun zajmuje się, np. przez spółkę Bridge2Fun, konsultingiem, marketingiem i działalnością reklamową różnego typu.
W I kw. 2018 wyniki skonsolidowane prezentowały się tak:
Przychody za I kw. 2018 to 11,4 mln zł. Kwota ta robi wrażenie: w skali rocznej oznacza dynamikę 18,5 proc., w dwuletniej 33 proc., w stosunku zaś do I kw. 2015 to skok 2,7-krotny.
Zyski też prezentują się nieźle. Na czysto mamy 1,45 mln zł, co daje marżę 12,8 proc. (rok wcześniej 6,8 proc.). Rentowność operacyjna wyniosła 15,2 proc. Uzyskane na tych poziomach marże były z grubsza takie jak w I kw. 2015, ale kwoty oczywiście są większe.
Głównączęść obrotów dała reklama (telewizyjna) i było to 5,38 mln zł. Rok do roku zanotowano tu jednak spadek o 4 proc., natomiast elegancko (o 110 proc., do 2,96 mln zł) wzrosły przychody z reklamy zewnętrznej.
Spójrzmy teraz na pozycje bilansowe:
32,07 mln zł - to aktywa trwałe grupy. W większej mierze składają się one z 21-milionowej wartości firmy, majątek rzeczowy ma relatywnie skromne znaczenie (5,3 mln zł). W aktywach obrotowych nie ma zapasów, a pula należności to 12,8 mln zł. Gotówki jest sporo: pokrywa 27 proc. zobowiązań krótkoterminowych.
Ogólny wskaźnik płynności bieżącej na poziomie 1,44 pkt można uznać za niezły. Poprawił się zresztą przez 3 miesiące. Zachowana jest w dalszym ciągu złota reguła, czyli kapitał własny pokrywa majątek trwały. Ogólne zadłużenie jest niskie: 30 proc. sumy bilansowej, a zarazem nie aż tak bardzo niskie, by można było od razu wysuwać zarzut braku wykorzystania dźwigni.
W latach 2009 - 2017 grupa 4Fun generalnie była na plusie w pełni, tylko raz zanotowała rok wyraźnie słabszy: 2014. Widzimy to poniżej:
Przychody układały się rozmaicie, ale ostatecznie można poprowadzić wzrostową linię trendu, a poza tym w ostatnich dwóch latach widzimy znaczny postęp w tej kwestii. To wynik otwarcia na rynek reklamy zewnętrznej.
Rośnie też i cena akcji. Jak widzimy, generalny trend ma charakter wzrostowy - choć oczywiście rodzi to obawy o realizację zysków. Dziś kurs dochodził do 15,80 zł, to maksimum dzienne i zamknięcie. Ostatni sygnał MACD jest pro-zakupowy, acz można mniemać, że najbliższe dni przyniosą korektę. Nie twierdzimy jednak, że dojdzie rychło do całościowego złamania tendencji.
B. Garga
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5844 gości