LiveChat - 26 tysięcy klientów
- Utworzono: środa, 02, styczeń 2019 09:32
Firma LiveChat Software zaprezentowała najnowsze informacje na temat liczby klientów. Otóż można rzec, iż 1 stycznia 2019 nabywców korzystających z płatnej wersji głównego produktu LiveChat było ponad 26 tys. W relacji miesięcznej był to wzrost o 114 osób - netto, tj. uwzględniając odejścia.
A jak było u progu roku ubiegłego, tj. 1 stycznia 2018? Otóż wtedy firma miała 23,1 tys. klientów. A zatem r/r przybyło ich ok. 3 tysiące i robi to dobre wrażenie.
Z drugiej strony, wykres LiveChat wciąż nie wydobył się do końca z trendu spadkowego:
Na przełomie kwietnia i maja 2018 kreślono maksima znacznie powyżej 40 zł, ale tylko chwilowo. Potem zapanował klimat przeceny. Jesienią kurs był już momentami niedaleko od linii 20 zł. Korekcyjny skok w górę nie osiągnął poziomu 30 zł, a teraz mamy coś w rodzaju średnioterminowej tendencji zniżkowej i ok. 25 zł jako cenę papierów.
LiveChat Software działa w sektorze informatycznym. Główna usługa to właśnie LiveChat. Ułatwia ona kontakt z pracownikami danej firmy (oraz pomiędzy nimi) i jest przeznaczona dla klientów biznesowych. Są to np. chatboty oraz platformy do tworzenia takich chatbotów. Oferta obejmuje również aplikacje do budowania własnych baz wiedzy.
Zerknijmy na wyniki finansowe LiveChat:
To pierwsze półrocze roku obrotowego 2018 / 2018. Tak więc to okres od 1 kwietnia 2018 do 30 września. Podajemy też dane ubiegłoroczne, czyli porównawcze.
Przychody w I - II kw. 2018 opiewały na 52,1 mln zł - a to oznacza, że w skali rocznej polepszyły się o 1/5. Wynik operacyjny zwiększył się z niespełna 30 mln zł do 35 mln zł, co jednak zatrzymało rentowność na uprzednim poziomie (a nawet trochę spadła: z 68,7 proc. do 67,3 proc.). Marża netto wzniosła się natomiast z 53 proc. do 54,4 proc.
Oto dane bilansowe:
15,1 mln zł to aktywa trwałe, 28,3 mln zł to część obrotowa, z czego 19,8 mln zł przypada na środki pieniężne - blisko pięciokrotnie przewyższające stan zobowiązań krótkoterminowych. Zadłużenie jest bardzo niskie: 10 proc. sumy bilansowej. Przedsiębiorstwo stawia zatem na samodzielne finansowanie.
Złota reguła bilansowa jest spełniona, wskaźnik płynności bieżącej stoi wysoko - na poziomie 6,82 pkt. LiveChat ma dość aktywów obrotowych i w szczególności gotówki, by w razie czego móc inwestować w rozwój oraz wypłacać dywidendę.
Adam Witczak
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5745 gości