Harper szacuje rezultaty
- Utworzono: piątek, 11, styczeń 2019 09:27
Harper Hygienics to przedsiębiorstwo z Mińska Mazowieckiego, które wytwarza rozmaite środki kosmetyczno-higieniczne do odświeżania skóry. Na asortyment Harper składają się np. płatki do demakijażu, płyny kosmetyczny, chusteczki i patyczki. Marki, którymi zarządza spółka, to np. Cleanic, Ola czy Nieżnost. Dwie ostatnie rozprowadzane są na rynku rosyjskim.
Tak wygląda akcjonariat spółki:
O Harper wspominamy, ponieważ firma opublikowała szacunki niektórych wyników finansowych za III kwartał roku obrotowego 2018 / 2019, tj. za IV kw. roku kalendarzowego 2018. Otóż - w zestawieniu z analogicznymi danymi z roku poprzedniego - prezentują się one następująco:
Jak widać, przychody za okres od początku października do końca grudnia 2018 to 59,5 mln zł. To jedynie 86,6 proc. kwoty wygenerowanej w IV kw. 2017. Nie powinno nas to jednak zbytnio martwić: widzimy bowiem, że EBITDA wzrósł prawie trzykrotnie (2,85 razy), mianowicie z 1,3 mln zł do 3,7 mln zł. Jego marża podniosła się w ten sposób z 1,9 proc. do 6,2 proc.
Mało tego: wynik operacyjny z ujemnego stał się dodatni, innymi słowy - wygenerowano zysk. Było to 1,2 mln zł, tj. równowartość 2,02 proc. obrotów.
Co do danych narastających, to mamy informacje tylko o przychodach i EBITDA:
Wynika z tego, że przychody w roku 2018, kalendarzowym, wyniosły 251,6 mln zł, tak więc r/r wzrosły o 3,3 proc. Marża EBITDA podniosła się radykalnie - z 0,43 proc. do 2,78 proc. (choć i tak była wyraźnie niższa niż w 2016).
Handel akcjami przebiega jak poniżej:
Latem 2018 testowano jeszcze opór na 0,60 zł, ale nie udało się powrócić powyżej tego poziomu. Kurs zaczął spadać, aż w końcu wylądował w konsolidacji obejmującej z grubsza zakres 10 - 20 groszy. CCI dał niedawno sygnał pro-zakupowy, ale nie przerodziło się to jeszcze w realną aprecjację.
Adam Witczak
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5798 gości