Mediacap - szacunkowe wyniki za rok ubiegły
- Utworzono: piątek, 15, luty 2019 08:09
MediaCAP to grupa kapitałowa z branży marketingu i technologii informatycznych. Istnieje od roku 2005, w 2016 wstąpiła na główny rynek akcyjny warszawskiej giełdy.
Firma prowadzi platformy takie jak Plastream, BrandSpy czy Opinie.pl. Na przykład Plastream umożliwia, jak to określono na witrynie emitenta, "monetyzację treści wideo". Poza tym spółka świadczy usługi marketingowe dla "blisko 300 wiodących marek", a są wśród nich np. Fortuna, Żywiec, Soraya, Pekao, HBO czy Dr Oetker albo Philips.
Formalnie rzecz biorąc, wygląda to tak: "W skład grupy wchodzą: MEDIACAP SA wraz z marką handlową EMLAB, Scholz & Friends Warszawa Sp. z o.o., The Digitals Sp. z o.o., Booost Sp. z o.o., Gameset Sp. z o.o., Plastream Sp. z o.o., TalentMedia Sp. z o.o. wraz ze spółkami zależnymi TalentMedia Balcans Sp. z o.o. i TalentMedia Bulgaria EOOD oraz IQS Sp. z o.o. wraz ze spółką zależną Quant Sp. z o.o.".
Oferta to event marketing (np. imprezy promocyjne), ambient media (niestandardowa reklama zewnętrzna), badania rynku czy marketing interaktywny.
Akcjonariat wygląda tak, jak to widzimy poniżej, przy czym p. Jacek Olechowski jest prezesem zarządu:
Tak natomiast porusza się cena akcji na GPW, co widzimy na wykresie:
Otóż trend jest niestety zniżkujący. Jeszcze późną wiosną 2018 kurs wykraczał ponad poziom 2,40 zł - a tymczasem dziś to jedynie 1,52 zł, przy czym kreślono już wartości jeszcze niższe, przy 1,45 zł. Zdaje się, że w miarę wymownym znakiem poprawy byłby powrót ponad 1,80 zł.
O firmie wspominamy m.in. dlatego, iż opublikowała szacunkowe dane za rok 2018. Przychody wyniosły 94,1 mln zł, a to oznacza, że wzrosły w relacji rocznej o 23,1 proc. EBITDA wyniósł 7 mln zł, podczas gdy w 2017 było to jedynie 6,2 mln zł.
Czytamy też, że przychody z platform technologicznych Plastream, Opinie.pl i Talentmedia wyniosły 32,6 mln zł, tak więc powiększyły się o niemal połowę w stosunku do 2017. Dla przykładu, szacowane przychody serwisu Opinie.pl za rok ubiegły to 13 mln zł (+14,2 proc. r/r), a łączna liczba użytkowników wyniosła 108 tys. Przeprowadzono dzięki tej platformie ponad pół miliona ankiet. Z kolei przychody Talentmedia wyniosły 20,1 mln zł. Był to dwukrotny wzrost, zaś EBITDA wyniosła ok. 1 mln zł. Średnia miesięczna oglądalność kanałów należących do platformy w IV kw. 2018 wyniosła 570 mln minut, tj. obniżyła się o 4,2 proc., ale w relacji kwartalnej. Wreszcie, przychody Plastream wyniosły 1 mln zł. Platforma ta jest cały czas rozwijana, udostępniane lub planowane są nowe usługi z nią związane.
Oficjalny raport za rok 2019 ukaże się dopiero 20 marca. Trzeba pamiętać, że prezentowane wyżej informacje mają jedynie charakter szacunkowy.
Adam Witczak
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5852 gości