CCC wstępnie o pierwszym kwartale
- Utworzono: poniedziałek, 29, kwiecień 2019 08:36
Nie są jeszcze znane pełne wyniki CCC za pierwszy kwartał 2019, ale oszacowania podstawowych wielkości zostały już zaprezentowane przez zarząd. Przypomnijmy dla formalności, że CCC to czołowy polski producent obuwia, prowadzący sprzedaż także poza granicami naszego kraju.
Oto i rezultaty stycznia, lutego i marca - skonsolidowane:
Przychody za I kw. 2019 to 1,039 mld zł. W relacji rocznej wzrosły o 57,7 proc. Wynik brutto na sprzedaży podniósł się niemal tak samo (proporcjonalnie), tak więc marża na tym poziomie pozostała w okolicach 47,4 proc.
Marża EBITDA znacznie spadła (z 6,5 proc. do 2 proc.), choćby dlatego, że obniżyła się kwota: z 42,9 mln zł do 20,6 mln zł. Pozytywne jest to, że w pierwszych kwartałach 2018 i 2019 wyniki EBITDA były znacznie lepsze niż w analogicznych okresach 2016 i 2017.
Poza tym znów widzimy straty, tzn. operacyjną i netto. Na czysto grupa znalazła się 167,7 mln zł poniżej zera, co dało ujemną rentowność -16,15 proc. Oczywiście samo to, że pierwszy kwartał generuje niskie wyniki, w tym straty na dwóch ostatnich pozycjach, to w znacznej mierze efekt sezonowości. Ostatecznie przecież CCC wychodzi zwykle na plus roczny, nawet jeśli np. w roku 2018 rentowności były relatywnie niskie:
Dostrzegamy zwyżkę obrotów o 16,3 proc. w relacji do 2017. Dynamika była spora, wzrosły również wyniki brutto na sprzedaży i EBITDA, natomiast spadły zyski na dwóch pozostałych poziomach. Ostateczna rentowność na czysto to tylko 1,3 proc. Rok wcześniej było 7,2 proc., w 2016 notowano 9,90 proc., w 2015 nawet 11,2 proc. Ba, w roku 2014 było 21 proc., acz to można uznać za efekt jednorazowy.
Wykres CCC biegnie w trendzie wzrostowym. Linię, którą wyznaczyliśmy, testowano pod koniec ubiegłego tygodnia. Warto zauważyć, że w lutym rozegrano dołek na 171 zł, a u progu kwietnia było w szczycie 258,8 zł. Co prawda od tego czasu notowania zostały wyraźnie skorygowane.
Dodajmy, że pod koniec marca 2018 CCC miała 1196 sklepów o łącznej powierzchni 674 tys. m2. Można też powiedzieć, że 190 sklepów z całej puli było marki KVAG, zaś 72 nosiły logo Gino Rossi: ta polska spółka została przez CCC w ubiegłym roku kupiona.
Adam Witczak
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 3891 gości