• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

CCC wstępnie o pierwszym kwartale

Nie są jeszcze znane pełne wyniki CCC za pierwszy kwartał 2019, ale oszacowania podstawowych wielkości zostały już zaprezentowane przez zarząd. Przypomnijmy dla formalności, że CCC to czołowy polski producent obuwia, prowadzący sprzedaż także poza granicami naszego kraju.

Oto i rezultaty stycznia, lutego i marca - skonsolidowane:

Przychody za I kw. 2019 to 1,039 mld zł. W relacji rocznej wzrosły o 57,7 proc. Wynik brutto na sprzedaży podniósł się niemal tak samo (proporcjonalnie), tak więc marża na tym poziomie pozostała w okolicach 47,4 proc.

Marża EBITDA znacznie spadła (z 6,5 proc. do 2 proc.), choćby dlatego, że obniżyła się kwota: z 42,9 mln zł do 20,6 mln zł. Pozytywne jest to, że w pierwszych kwartałach 2018 i 2019 wyniki EBITDA były znacznie lepsze niż w analogicznych okresach 2016 i 2017.

Poza tym znów widzimy straty, tzn. operacyjną i netto. Na czysto grupa znalazła się 167,7 mln zł poniżej zera, co dało ujemną rentowność -16,15 proc. Oczywiście samo to, że pierwszy kwartał generuje niskie wyniki, w tym straty na dwóch ostatnich pozycjach, to w znacznej mierze efekt sezonowości. Ostatecznie przecież CCC wychodzi zwykle na plus roczny, nawet jeśli np. w roku 2018 rentowności były relatywnie niskie:

Dostrzegamy zwyżkę obrotów o 16,3 proc. w relacji do 2017. Dynamika była spora, wzrosły również wyniki brutto na sprzedaży i EBITDA, natomiast spadły zyski na dwóch pozostałych poziomach. Ostateczna rentowność na czysto to tylko 1,3 proc. Rok wcześniej było 7,2 proc., w 2016 notowano 9,90 proc., w 2015 nawet 11,2 proc. Ba, w roku 2014 było 21 proc., acz to można uznać za efekt jednorazowy.

Wykres CCC biegnie w trendzie wzrostowym. Linię, którą wyznaczyliśmy, testowano pod koniec ubiegłego tygodnia. Warto zauważyć, że w lutym rozegrano dołek na 171 zł, a u progu kwietnia było w szczycie 258,8 zł. Co prawda od tego czasu notowania zostały wyraźnie skorygowane.

Dodajmy, że pod koniec marca 2018 CCC miała 1196 sklepów o łącznej powierzchni 674 tys. m2. Można też powiedzieć, że 190 sklepów z całej puli było marki KVAG, zaś 72 nosiły logo Gino Rossi: ta polska spółka została przez CCC w ubiegłym roku kupiona.

 

Adam Witczak

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Ostatnie artykuły

Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze