Vivid Games i prognozy
- Utworzono: wtorek, 05, listopad 2019 08:38
Przed nami Vivid Games. To przedsiębiorstwo z branży gier video. Określa się jako "jeden z najlepszych polskich deweloperów gier mobilnych". Przykładowe tytuły Vivid to np. Gravity Rider, Ski Jumping Pro, seria Real Boxing, Space Pioneer czy Road Hopper. Są to głównie gry zręcznościowe.
O firmie wspominamy nie bez powodu: zaprezentowała ona prognozy na lata 2019 - 2020. Biznes działa jako grupa kapitałowa:
Przewidywania odnoszą się do wyników skonsolidowanych.
Otóż zakłada się, że w roku 2019 przychody wyniosą 11,59 mln zł, a wynik netto będzie opiewać na 238,6 tys. zł. W roku przyszłym oczekuje się silnej zwyżki obrotów, mianowicie do 19,04 mln zł, a także zysku na poziomie 3,05 mln zł.
Warto zauważyć, że w marcu 2019, ponad pół roku temu, firma zapowiadała "skokowy wzrost przychodów" już na rok bieżący, choć wydaje się, że do tego nie doszło. Spójrzmy na wyniki 9 pierwszych miesięcy 2019:
Czytelnika mogą zdziwić te kwoty: skoro przychody za rok 2019 mają wynieść 11,6 mln zł, to jak możemy już teraz mieć 13,36 mln zł? W prognozie mowa jednak o samych obrotach ze sprzedaży. Te np. w ciągu 9 miesięcy 2019 wyniosły tylko 8 mln zł, reszta to pozycja kosztu wytworzenia na własne potrzeby. Niemniej marże w tabeli odniesione są co do całościowych obrotów. Te zaś r/r wzrosły, jak widzimy, o 640 tys. zł.
Wynik netto na sprzedaży za 9 miesięcy pozostał ujemny, ale zbliżył się do zera, strata to tylko 15,9 tys. zł. EBITDA to 4,06 mln zł na plusie, rok temu tylko 660 tys. zł.
Na pozycji wyniku operacyjnego mamy 425,5 tys. zł zysku, a na poziomie netto 413 tys. zł straty, co daje ujemną rentowność -3,1 proc. (rok temu -35,8 proc., dwa lata temu -12,3 proc.).
W ogólności dane Vivid Games z ostatnich lat jawią się jako mocno zróżnicowane: skoki wartości są spore, w szczególności jeżeli chodzi o zyski i straty.
Popatrzmy na bilans:
Pod koniec września 2019 majątek trwały opiewał na 33,7 mln zł, aktywa obrotowe wyceniano na 4,65 mln zł. Majątek trwały to głównie koszty zakończonych prac rozwojowych i wartości niematerialne w realizacji, obrotowy to przede wszystkim gotówka.
Firma ma 60-procentowe zadłużenie: może nie bardzo duże, ale też nie bardzo niskie (wiele firm z branży gier pracuje przy dużo niższym). Daje to 1,5 pkt jako wskaźnik zadłużenia kapitału własnego.
Złota reguła bilansowa nie jest spełniona, kapitał własny pokrywa tylko 46 proc. kwoty aktywów trwałych. Wypłacalność natychmiastowa to 0,19 pkt - teoretycznie nie jest złą, ale problem w tym, że ogólna płynność bieżąca to raptem 0,36 pkt. A to już bardzo niski poziom. Rok temu było to mimo wszystko 0,82 pkt (co i tak oznaczało, że aktywa obrotowe nie przewyższały zobowiązań krótkoterminowych).
Popatrzmy jeszcze na wykres kursu akcji:
W lipcu zakreślono maksima na 1,67 zł. Po tym apogeum przyszła przecena. Zdaje się jednak, że trend spadkowy już został pokonany. Wykres przeszedł raczej w fazę niejasnej konsolidacji ze wsparciem przy 1,20 - 1,23 zł oraz nagłym wyskokiem do 1,44 zł, który wszelako okazał się chwilowy.
Adam Witczak
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2343 gości