Oferta Fenghua SoleTech nie zachęciła inwestorów
- Utworzono: poniedziałek, 27, październik 2014 09:47
Oferta publiczna papierów chińskiego producenta podeszew do obuwia sportowego i rekreacyjnego nie spotkała się z dużym zainteresowaniem inwestorów. Debiut Spółki na rynku GPW jest jednak nadal aktualny.
W ramach całej oferty chińskie przedsiębiorstwo zaoferowało graczom 1,2 mln nowych akcji, które miały odpowiadać 10,71 proc. papierów w wolnym obrocie. Dodajmy jednak, że na całą operację składała się oferta na terenie Niemiec i Polski, a także oferty prywatne, które skierowane były do inwestorów instytucjonalnych poza terytorium Polski, Niemiec i Stanów Zjednoczonych.
Wcześniej Spółka poinformowała, że ustaliła przedział cenowy nowych instrumentów na 42,09 – 50,51 zł. Ostatnie cenę ustalono na 10 euro, czyli 42,09 zł, a finalnie w ramach IPO przydzielono 55.641 instrumentów. Wpływy brutto wyniosły więc tylko około 600 tys. euro. Zgodnie z planami, Fenghua SoleTech AG ma pojawić się na rynku GPW 7 listopada, a dzień wcześniej ma zadebiutować na giełdzie we Frankfurcie.
"Nasza oferta publiczna przypadła bez wątpienia na trudny okres, jeśli chodzi o warunki rynkowe. Konsekwentnie zamierzamy realizować strategię rozwoju, zakładającą m.in. podwojenie mocy produkcyjnych" stwierdza w komunikacie Weijie Lin, Dyrektor Generalny Fenghua. "Notowanie akcji na giełdach w Warszawie i Frankfurcie, pozwoli nam nawiązać kontakty z lokalnymi inwestorami. Jestem przekonany, że wraz z upływem czasu i naszym ciągłym rozwojem, budowane z inwestorami relacje zaprocentują w przyszłości. Dotyczy to zarówno Fenghua, jak i szerszego zjawiska – przekonania się europejskich inwestorów do dobrych spółek z rynku chińskiego. Jednocześnie, dzięki obecności na giełdach w Europie, zbliżamy się do wielu potencjalnych klientów – producentów butów, również z Polski. To dla nas bardzo ważny czynnik, który będzie miał pozytywny wpływ na przyszły rozwój Fenghua" – dodał Weijie Lin.
Fenghua to podmiot, który na rynku istnieje od 10 lat. Firma jest chińskim producentem podeszew do obuwia, które wytwarzane są we własnych zakładach bądź w zakładach produkujących na zlecenie w regionie Jinjiang. Wytwarzane przez Spółkę produkty przeznaczone są głównie do produkcji wyczynowego, rekreacyjnego i codziennego obuwia sportowego. Portfolio swych produktów kieruje głównie do chińskich i międzynarodowych producentów marek obuwniczych, które znajdują się w przedziale od średniego do najwyższego segmentu rynkowego.
W poprzednim roku Fenghua SoleTech miała 90,1 mln euro przychodów, generując przy tym 18,8 mln euro czystego zarobku, osiągając więc niemal 21 proc. rentowność netto. W przeciągu sześciu miesięcy tego roku firma ma już 42,5 mln euro obrotów i 9,5 mln euro wyniku netto.
Jacek Jarosz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5864 gości