Debiut Czerwonej Torebki
- Utworzono: piątek, 28, grudzień 2012 14:55
Właściciel pasaży handlowych Czerwona Torebka zadebiutowała w piątek na warszawskiej GPW. Po godz. 9 nie handlowano jeszcze akcjami spółki. To już 19. i ostatnia w 2012 roku spółka debiutująca na GPW.
Pomimo ambitnych planów (oferta w wysokości 250 mln złotych) spółka pozyskała niespełna 19 mln zł. Warto jednak zauważyć, że podczas debiutu cena akcji firmy wzrosła o niemal 43 proc.
Wartość spółki według kursu odniesienia wynosiła 362 miliony zł. Koordynatorem oferującym akcje był dom maklerski BZ WBK, a współoferującym Trigon DM. Notowania rozpoczęło 2.689.135 praw do akcji zwykłych serii D, przy kursie odniesienia 7 zł. za jedną akcję (cena emisyjna wynosiła 20 groszy).
Podstawowa działalność firmy emitenta to rozwój sieci pasaży handlowych Czerwona Torebka. Emitent realizuje też działalność zarządzając majątkiem spółek komandytowo-akcyjnych, w ramach pełnienia funkcji Komplementariusza spółek, których jest pośrednim właścicielem.
Ponadto Emitent świadczy usługi pośrednictwa w najmie nieruchomości na rzecz Jeronimo Martins Polska S.A. (na potrzeby marketów dyskontowych Biedronka).
Poniżej prezentujemy kilka fotografii z uroczystości debiutu giełdowego:
Mariusz Świtalski – założyciel Grupy – ma bogate doświadczenie w zakresie tworzenia sieci handlowych w Polsce. Uczestniczył w budowaniu od podstaw sieci handlu FMCG - Eurocash, Biedronka oraz Żabka.
J. Sobal
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 3249 gości