• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Handel detaliczny - coraz dłużej oglądamy każdą złotówkę

Przedstawiciele sektora handlowego z niepokojem obserwują mniejszą skłonność konsumentów do wydawania pieniędzy. Zdają sobie bowiem sprawę, że będzie to dla ich firm oznaczało większy wysiłek w celu uzyskania wcześniej założonych wyników.

Bardzo słabe dane odnośnie konsumpcji przyniósł już IV kw. 2012 r. Pomimo tego, iż odczyt PKB okazał się wyższy od prognozowanego, jego struktura okazała się zgoła odmienna od dotychczasowej. Otóż konsumpcja, która w ostatnim czasie była jedną ze składowych ciągnących najmocniej ten wskaźnik do góry, tym razem spadła na ostatnią pozycję i przed jej wartością pojawił się minus. Oznacza to zatem jeden z najgorszych od paru lat wynik. Pierwszy kwartał obecnego roku jak na razie nie zapowiada się wcale lepiej. Ostatnie odczyty wskaźnika Footfall Polska publikowanego przez firmę Experian wskazują, iż sytuacja w handlu detalicznym staje się jeszcze trudniejsza. Wskaźnik ten przedstawiający procentowe zmiany liczby odwiedzających wybrane centra handlowe na terenie Polski w tygodniu 18.02-24.02 2013 roku odnotował bowiem spadek o 5,4 proc. rok do roku.Dane Eurostatu, które w odróżnieniu od danych GUS obejmują także najmniejsze firmy (czyli zatrudniające poniżej 10 pracowników) wskazują na spadek sprzedaży detalicznej w styczniu 2013 r. o 0,9% r/r.

Sieciom handlowym i samodzielnym podmiotom pozostaje w tej sytuacji ostra konkurencja. Aby zyskać przewagę konkurencyjną wiele z nich testuje nowe rozwiązania mające przyciągnąć nowych klientów, pozwolić utrzymać dotychczasowych i jeszcze najlepiej zachęcić ich do wydawania większych kwot. Przykładem może być chociażby testowanie płatności mobilnych przez Biedronkę. Podczas gdy część hipermarketów podejmuje działania mające na celu ograniczanie szerokości oferowanego asortymentu, dyskonty z kolei wzbogacają go. Ostatnim przykładem jest wprowadzenie do sprzedaży markowych perfum przez Lidla. Coraz częściej spotykaną formą obrony tradycyjnych sklepów przed postępującą koncentracją w handlu detalicznym jest przystąpienie do sieci franczyzowych.

 

Emmerson S.A.

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze