Man-Machine
- Utworzono: poniedziałek, 07, styczeń 2019 11:46
Niemiecki zespół Kraftwerk to symbol muzyki elektronicznej. Grupa założona została w 1970 roku przez Floriana Schneidera i Ralfa Hüttera w Düsseldorfie. Zespół, którego nazwę tłumaczy się jako „Elektrownia”, znany jest ze swoich odkryć na polu doświadczalnych syntetycznych brzmień.
Muzycy zafascynowani futuryzmem i ekspresjonizmem oraz rozwojem technologicznym, rozpoczęli eksperymenty z robotyką i elektroniką. Nowe podejście do tworzenia i estetyki przyniosło im światową sławę. Zespół uznawany jest za pioniera nurtu techno i prekursora gatunków spod znaku elektro i house, takich jak: ambient, elektropop, rave, house i in. W latach 70. i 80. Kraftwerk stworzyli ścieżkę dźwiękową do ery cyfrowej, która miała dopiero nadejść. Ich kompozycje wykorzystują syntetyczne głosy, generowane komputerowo rytmy i melodie oraz innowacyjne technologie brzmieniowe.
Wśród albumów zespołu należy wymienić: Kraftwerk, Kraftwerk 2, Ralf und Florian, Autobahn, Radioaktivität, Trans-Europe Express, Computerwelt, Electric Café, Tour de France Soundtracks, Minimum-Maximum oraz Man-Machine, do którego nawiązuje wystawa zorganizowana w została w Bałtyckiej Galerii Sztuki Współczesnej. Płyta ta wydana została w 1978 roku. Tytułowy „Man-Machine„ w 1982 roku dotarł do pierwszego miejsca angielskiej listy przebojów. W 2012 roku muzyczne widowisko Kraftwerku zagościło w Museum of Modern Art, w 2013 roku artyści wystąpili w Tate Modern w Londynie. Muzyka ta połączyła pokolenia twórców elektro, techno, industrialu czy new romantic i wciąż inspiruje nowe pokolenia słuchaczy. W dobie posthumanizmu i postinternetu tytułowy „Man-Machine" nie wydaje się być niczym wyjątkowym. Równoczesne funkcjonowanie w świecie realnym i wirtualnym to już dziś codzienność. Transhumanizm, postulujący wykorzystanie nauki i techniki do przekształcenia ludzi w istoty wyższe (tzw. postczłowieka), stał się dzisiaj faktem, a proces antropomorfizacji maszyn nabiera tempa i wciąż postępujący. Z drugiej strony posthumaniści dążą do nowego sposobu wykorzystania ludzkiego ciała. Katherine Hayles w książce zatytułowanej „How we became Posthuman" pisze o ciele ludzkim, jako pierwotnej protezie, którą można w dowolny sposób rozbudowywać. Zacierają się granice między robotem i cyborgiem. Transhumanistyczny postczłowiek w założeniu ma stać się człowiekiem następnej generacji dzięki technologii i genetyce. Tytułowa relacja „Człowiek-Maszyna" jest pretekstem do stworzenia obrazów, obiektów, rzeźb, wideo czy instalacji audio, które tworzą wystawę.
Wernisaż
17.01.2019 / g. 17.00
Baszta Czarownic / al. F. Nullo 8 / Słupsk
g. 17.30
Galeria Kameralna / ul. Partyzantów 31 a / Słupsk
g. 18.30
Centrum Aktywności Twórczej w Ustce / ul. Zaruskiego 1a
Wystawa
18.01 – 31.03.2019
Centrum Aktywności Twórczej w Ustce / ul. Zaruskiego 1a
Galeria Kameralna / ul. Partyzantów 31 a / Słupsk
Baszta Czarownic / al. F. Nullo 8 / Słupsk
Artyści biorący udział w wystawie: Yui Akiyama, Agata Borowa, Dorota Borowa, Iza Bryzek-Tarkowska, Magdalena Domalewska, Paweł Dunal, Mikołaj Dziekański, Michał Frydrych, Dorota Kozieradzka, Jarosław Modzelewski, Igor Przybylski, Agnieszka Rogóz, Aleksander Ryszka, Paweł Stręk, Michał Szuszkiewicz, Iwona Teodorczuk-Możdżyńska.
Źródło: Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej w Słupsku
http://www.kraftwerk.com/
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2308 gości