• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Ważne pytania, ważne odpowiedzi w Gremi Media

16 grudnia 2013 roku mamy za sobą już od blisko miesiąca, tym niemniej warto cofnąć się w czasie, albowiem to właśnie wtedy odbyły się dwa walne zgromadzenia o nadzwyczajnym charakterze. Jedno w spółce Gremi Media, drugie w KCI. To w Gremi Media dotyczyło wchłonięcia przez tę firmę spółki zależnej Gremi Sukces (dawniej Wydawnictwo Przekrój).

Spółki te są powiązane, w szczególności akcjonariuszem obu jest Janusz Szczerban (jakkolwiek nie ma ponad 5 proc. głosów). Zgłosił on pytania do zarządów obu firm, a wczoraj po południu otrzymał oficjalne odpowiedzi. Dodajmy, że pytania do władz Gremi Media miał także akcjonariusz Piotr Szczęsny.

Przyjrzyjmy się temu, o co pytano w Gremi Media. Janusz Szczerban zadał aż 13 pytań. W dużej mierze dotyczyły one Wydawnictwa Przekrój sp. z o.o., które zostało jesienią ubiegłego roku przejęte przez Gremi Media, a ostatecznie wchłonięte przez tę spółkę. Po drodze sprzedano jednak (za 7 mln zł) sam tytuł prasowy, obecny na rynku od wczesnych lat powojennych.

Janusz Szczerban pytał m.in. o to, na jaką kwotę (przy kupnie Przekroju przez Gremi Media) wyceniono prawa własności intelektualnej do znaków "Sukces" i "Przekrój" oraz jak je zweryfikowano. Zwrócił też uwagę na fakt, że udziały w Przekroju zostały nabyte w taki sposób, iż de facto na transakcji tej Gremi Media poniosła stratę. Szczerban pytał, jakie było uzasadnienie tej transakcji i czemu nie przeprowadzono jej lepiej, np. kupując tylko znak "Sukces" i nie biorąc w ten sposób na siebie "olbrzymich zobowiązań". Było także kilka innych pytań dotyczących Przekroju, w tym i wchłonięcia tej spółki.

Władze Gremi Media poinformowały m.in., że wyceny wspomnianych znaków towarowych dokonał biegły certyfikowany konsultant Towarzystwa Konsultantów Polskich dr inż. Jerzy Kosek, stosując metodę dochodową, a wartości wycen nie można ujawnić bez naruszenia tajemnicy handlowej.

Transakcja zakupu Przekroju była "elementem konsolidacji pionu medialnego" grupy Gremi Media, a uzasadniona była koniecznością "reorganizacji podmiotowej grupy medialnej". Niektóre inne pytania zostały uznane za niezgodne z porządkiem obrad NWZ z 16 grudnia albo też uznano, że odpowiedzi mogłyby naruszać tajemnice handlowe.

Piotr Szczęsny pytał m.in. o to, jaka była wartość księgowa znaku towarowego "Przekrój" w bilansie Wydawnictwa Przekrój sp. z o.o. na 30 września 2013 - okazało się, że brutto to 350 tys. zł, netto 60 tys. zł. Istotne było też pytanie o to, jak uzasadnić wysoką wycenę Wydawnictwa, gdy kupowano je we wrześniu 2013 (było to ponad 3,18 mln zł), skoro w sporządzonym później planie połączenia wartość majątku tej spółki oceniono na podstawie bilansu na zero złotych.

Zarząd Gremi Media wyjaśnił, że wyceny te były sporządzane innymi metodologiami - w planie połączenia metodą księgową, w umowie datio in solutum według metody skorygowanych aktywów netto. Uzasadnieniem dwóch metod było to, iż wchłaniano spółkę w 100 proc. zależną, której bilans sumuje się w procesie konsolidacji z bilansem Gremi Media.

Przypomnijmy, że Gremi Media to firma Grzegorza Hajdarowicza, od lat aktywna na rynku mediowym. Jej głównym akcjonariuszem jest Jupiter NFI, kontrolujący 61,3 proc. kapitału i głosów. Reszta głosów to free float, w którym zatem mieszczą się także udziały akcjonariuszy zadających 16 grudnia pytania.

 

B. Garga

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze